رهبر انقلاب در جمع خبرگان به کدام فرمانده سپاه اشاره کردند

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار اعضای مجلس خبرگان هنگام صحبت درباره خودکفایی و لزوم نگاه به ظرفیت‌های داخلی در حوزه‌های مختلف، به سخنان شب قبل یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در تلویزیون اشاره کرده و می‌فرمایند: «دیروز شنیدم که این فرمانده محترم سپاه که در تلویزیون راجع به این موشک‌ها و مانند اینها صحبت می‌کرده، گفته است که اگر تمام اطراف کشور ما را هم حصار بکشند که هیچ‌چیزی وارد نشود و هیچ‌چیزی خارج نشود، ما در ساخت این موشک‌ها دچار مشکل نمی‌شویم؛ این یعنی پیشرفت. جوری بایستی حرکت بکنید که اگر چنانچه تحریم هم بکنند و فشار هم وارد بیاورند، پیشرفت شما متوقّف نشود.»

اشاره رهبر انقلاب به سخنان سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بود که چهارشنه شب با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» شبکه خبر به بررسی رزمایش موشکی این نیرو در روزهای اخیر پرداخت.

سردار حاجی‌زاده در این برنامه درباره تأثیر تحریم‌ها بر توان دفاعی به ویژه موشکی کشورمان گفت: «اگر دورتا دور ایران را دیوار بکشند و هیچ چیزی به ایران وارد نشود، تولید این موشک متوقف نخواهد شد. یعنی از معادن چادرملو تا شهرهای موشکی همه داخل کشور ساخته شده و نیازی به جایی نداریم.»

به گزارش فارس، این چندمین بار است که رهبر معظم انقلاب از عملکرد نیروهای مسلح در حوزه‌های خودکفایی قدردانی و آن را به عنوان «الگو» معرفی می‌کنند.

ایشان در 30 فروردین امسال نیز در جمع فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح فرمودند: «پیشرفت هایی که تا امروز نیروهای مسلّح ما داشته‌اند نمونه است. یعنی در سطح کشور با اینکه خوشبختانه کشور ما از لحاظ پیشرفت‌های علمی و فنّاوری یک سطح قابل قبول و برجسته‌ای در دنیا دارد، امّا در بین مجموعه‌ پیشرفتها، پیشرفت‌های تسلیحاتی و پیشرفتهای نظامی ما جزو برترین‌ها است.

آن مقداری که ما در طول این سالها توانسته‌ایم تجهیزات و امکانات کشور را پیش ببریم، در این فاصله‌ زمانی، در این مقطع زمانی، با این فشارها، با این تحریم، با این کمبود منابع، یک کار بسیار فوق‌العاده است؛ بسیار فوق‌العاده است.»