منصور حقیقت‌پور در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر نقض برجام با آزمایش موشکی ایران و مطرح شدن این موضوع در جلسه دوشنبه شورای امنیت، اظهار داشت: به غربی‌ها توصیه می‌کنم برجام را یک بار بخوانند و ببینند در کجای آن برنامه موشکی ما را محدود کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ما امنیت و دفاع از کیان خود را با چیزی معامله نمی‌کنیم؛ غربی‌ها این را بدانند و ما را تهدید نکنند، چرا که هر چه بیشتر تهدید می‌کنند، آزمایش‌های موشکی ما نیز بیشتر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برد موشکی ما برابر با عمق تهدیدات است؛ ما را تهدید نکنند تا برنامه موشکی را توسعه ندهیم. تا وقتی تهدید است آزمایش‌های موشکی ما نیز ادامه دارد.

حقیقت‌پور درباره نتیجه نشست روز دوشنبه شورای امنیت و مطرح شدن احتمالی موضوع آزمایش‌های موشکی ایران در این نشست، گفت: نتیجه این نشست برای ما فرقی نمی‌کند و اهمیتی ندارد؛ قبلاً هم این مسائل را در شورای امنیت مطرح کرده‌اند و نتیجه‌ای برای آنها در پی نداشته است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منافذی را برای طرح چنین ادعاهایی باز نگذاشته است، اظهار داشت: در این قطعنامه گفته شده است که ما نباید موشک‌های دارای کلاهک هسته‌ای تولید کنیم؛ موشک‌های آزمایش شده ما چنین ویژگی ندارد و ما نیز قبلاً اعلام کرده‌ایم که اساساً به دنبال کلاهک هسته‌ای نیستیم و داشتن این قبیل سلاح‌ها با آموزه‌های دینی ما سازگار نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: غربی‌ها بدانند که آزمایش‌های موشکی ربطی به برجام ندارد و بیش از این بهانه‌تراشی نکنند.