رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم‌ها علیه کشورمان یک روزه اعمال نشده که لغو آنها نیز یک روزه اثر خود را نشان دهد، گفت: آثار لغو تحریم‌ها دست کم هشت الی 9 ماه و شاید بعضی آثار نیز خود را سه سال بعد نشان دهد.

وی با تبریک به ملت ایران بابت مقاومت خود در برابر استکبار در طول مدت تحریم‌ها و مذاکرات از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز تجلیل کرد و افزود: با توجه به اینکه بین هفت تا 10 میلیون بیکار و بالای 11 میلیون حاشیه‌نشین در کشور داریم، اکنون پس از خلق حماسه دیپلماسی باید به دنبال حماسه اقتصادی در عرصه اشتغال و مبارزه با بیکاری و تولید داشته باشیم.

خضری توجه به بحث اشتغال و مسکن جوانان را یکی از عوامل افزایش امید به زندگی در میان آنان دانسته و گفت:‌ در این صورت است که می‌توانیم انتظار افزایش جمعیت و تداوم روند رو به سامان کشور را داشته باشیم.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در همایش بین المللی حمل و نقل ریلی اعلام کرده بود که در حال حاضر 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می کنند.

به گفته ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور 60 درصد حاشیه‌نشین‌ها در کلان شهرهای کشور را روستاییان و عشایر تشکیل می‌دهند.