آیت الله سید احمد علم الهدی صبح شنبه در مراسم یادبود و گرامیداشت آیت الله واعظ طبسی و معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی در محل اماکن متبرکه آستان قدس رضوی فقدان آیت الله واعظ طبسی را امری فراموش نشدنی دانست و اظهار کرد: آستان مقدس رضوی تا همیشه تاریخ خلأ این خادم بزرگ را حس خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اخلاص و توان بالای مدیریتی دو خصیصه و ویژگی مهم آیت الله واعظ طبسی نسبت به دیگر مسئولان نظام و رمز موفقیت ایشان بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در جلسه ای که رهبر معظم انقلاب حکم امام جمعه مشهد را به بنده اعطا کردند؛ فرمودند که امروز کشور مدیری با تقوا در سطح آیت الله واعظ طبسی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رحلت آیت الله واعظ طبسی رمز و رازی داشت که باعث شد مردم تشییع جنازه باشکوه و باعظمتی را برای این عالم بااخلاص در تاریخ ثبت و ضبط کنند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به درایت و حکمت مقام معظم رهبری در انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی افزود: حجت الاسلام رئیسی علاوه بر دو خصوصیت اخلاص و تقوا از لحاظ خبره بودن نیز شاخص است.

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام رئیسی در بحران عملیات مرصاد و استان سمنان از سوی امام راحل برای مدیریت بحران این منطقه انتخاب شد که توانست از این بحران سربلند بیرون آید.

نماینده مقام مظعم رهبری در خراسان رضوی اخلاص حجت الاسلام رئیسی را همپای مدیریت او عنوان و ابراز کرد: وابستگی و نسبت من با تولیت جدید آستان قدس رضوی موجب عزت دنیاست و امیدوارم موجب عزت آخرت نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ سال از عمر خود را به دلیل اشتغالات و کیفیت زندگی در تهران بوده و آرزوی بازگشت به مشهد را داشتم، گفت: اعطای حکم امام جمعه مشهد از سوی رهبر معظم انقلاب این آرزوی مرا برآورده کرد و امروز نیز که نمایندگی خود را در استان به من سپردند کمال تشکر و امتنان را از ایشان دارم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان در هفته گذشته گفت: در این اجلاس از رهبر معظم انقلاب نسبت به رضایتشان از عملکردم پرسیدم که ایشان فرمودند تا به حال که عملکرد خوبی داشتید و امیدوارم از این به بعد هم اینگونه باشد.