پرونده ویژه قاچاق در کمیسیون اصل 90 مجلس/ قاچاق میوه و کالا

گروه سیاسی-محمدعلی پور مختار نماینده راه یافته به مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به موضوع قاچاق میوه در کشور گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس نه تنها قاچاق میوه، بلکه قاچاق دیگر کالا و اقلام وارداتی بدون مجوز را حتما پیگیری می کند.

وی افزود: بعد از موضوع قاچاق میوه اینجانب از سازمان اموال تملیکی که میوه ها تحویل این سازمان شده بازدید کردم و دیدم که میوه های گران قیمت بدون مجوز وارد کشور و بازار تهران شده است.

منتخب مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم گفت: قاچاق میوه یکی از معضلات است که در کنار سایر کالا با سرعت قاچاق و وارد بازار می شود.

پورمختار با بیان اینکه متاسفانه سالانه 25 میلیارد دلار قاچاق کالا وارد کشور می شود، گفت: فقط 2 درصد از این قاچاق کشف می شود که حدود 500 میلیون دلار است.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس به مساله قاچاق ورود کرده، افزود: در کمیسیون یک پرونده ویژه ای تشکیل شده که بصورت کارشناسی در حال بررسی هستیم که امیدواریم تا قبل از پایان مجلس نهم گزارش آن برای تحویل به هیئت رئیسه و قرائت در صحن مجلس آماده شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: کمیسیون هر گونه تخلف را بصورت پیگیری و گزارش آنرا به مسئولین امر ارائه می کند تا بصورت جدی برخورد شود.