محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برپرهیز از کلید واژه‌های "افراطی، تندرو و میانه‌رو" اظهار داشت: مقام معظم رهبری مکرراً در مورد تقسیم کردن نیروهای انقلاب به تندرو و کندرو تذکر دادند و اعلام کردند که این تقسیم‌بندی را قبول ندارند.

وی ادامه داد: تقسیم بندی نیروهای انقلاب به تندرو و کندرو کار مخالفان انقلاب است و برخی از دوستان خودی نیز این موضوع را تکرار می‌کنند؛‌ اینکه بین نیروهای انقلاب تفاوت سلیقه باشد، هیچ خطری بر تفاوت سلایق مترتب نیست و مهم این است که ما در مبانی انقلاب مشترکات فراوانی داریم و وقتی که سلیقه‌های مختلف نیروهای انقلابی به آن مشترکات پایبند باشند، پشتوانه مهمی برای انقلاب فراهم می‌شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید براینکه نیروهای انقلاب را به تندرو و کندرو نباید تقسیم بندی کرد، افزود: باید تفاوت سلایق را به رسمیت شناخت؛ بنده معتقدم برای اینکه تفاوت سلایق منجر به تفرق نشود، راه حل رایزنی و تبادل نظر بین نیروهای انقلاب به صورت مستمر یک ضرورت قطعی است؛ یعنی ما نباید اجازه دهیم که نیروهای انقلاب به دلیل تفاوت سلایق با هم قهر کنند.

حبیبی با بیان اینکه لازم است نیروهای انقلاب نیز ویژگی تحمل یکدیگر را داشته باشند، ادامه داد: بنده شنیدم که شهید بهشتی در جلسه‌ای گفتند اگر یک نفر 40 درصد به من نزدیک باشد، من با او می‌توانم تفاهم کنم، بنابراین درسی که شهید بهشتی به ما آموختند، می‌تواند درس آموزنده‌ای برای نیروهای انقلاب باشد.

وی تأکید کرد: تفرق نیروهای انقلاب به سود دشمن است و دشمن نیز برای ایجاد و گسترش تفرق میان نیروهای انقلاب هیچ وقت بیکار نبوده است و کار شیطانی خود را ادامه خواهد داد؛ لذا لازمه خنثی شدن طراحی شیطانی دشمنان هوشیاری نیروهای انقلاب است.