کاخ سفید دیدار اوباما با جیسون رضائیان را تایید کرد

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در کاخ سفید درباره دیدار اوباما با جیسون رضاییان، خبرنگاری ایرانی تبار مقیم آمریکا که به تازگی آزاد و به این کشور بازگشته است گفت رئیس جمهور و اعضای تیمش، زمان و توان زیادی را برای تامین آزادی جیسون صرف کردند.

شکی نیست که ما از بازگشت وی به کشور خرسند هستیم و رئیس جمهور نیز از اینکه فرصتی دست داده است تا شخصا بازگشتش به کشور را خوشامد بگوید، خرسند است.

وی درباره آمریکایی فلسطینی الاصل که گفته می شود از سران داعش بود و به اسارت نیروهای کرد در آمده است گفت در حال حاضر من در موضعی نیستم که بتوانم در این خصوص نظر بدهم. گزارش هایی هستند که شهروند آمریکایی که گفته می شود برای داعش مبارزه می کرد، به دست نیروهای پیشمرگه در شمال عراق بازداشت شده است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: نیروهای آمریکایی با مقامات آمریکایی و کرد درباره اوضاع جاری و این فرد در تماس هستند تا اطلاعات بیشتری به دست آورند. با توجه به وضعیتی که یک شهروند آمریکایی در این خصوص دارد، من این موضوع را به وزارت خارجه ارجاع می کنم تا اطلاعات بیشتری ارائه کنند.

ارنست درباره انفجارهای ترکیه گفت از این فرصت استفاده می کنم تا بار دیگر این حملات تروریستی ناراحت کننده را محکوم کنم. ترکیه متحد آمریکا در ناتو است و ما در کنار دولت و مردم ترکیه در این حادثه و همدرد آنها هستیم. ما همچنین در اقدام مردم ترکیه مبنی بر دفاع از خودشان، در کنارشان هستیم.

وی افزود: ما سالهاست که درباره تاثیرات بی ثبات کننده هرج و مرج سیاسی در سوریه در منطقه هشدار داده ایم و این نیز یکی از نمونه های همین موضوع است. ما همچنان از ترکیه در دفاع از خود و شهروندانش حمایت می کنیم. همچنین برای همکاری های این کشور در تلاش هایمان علیه داعش ارزش قائل هستیم.