رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا به صورت سراسری صورت گرفت و نهایتا با موفقیت به پایان رسید که البته بازتاب های مختلفی داشت.

یکی از نقاط قوت این رزمایش شلیک همزمان موشک‌های زمین به زمین کلاس "قیام" و "قدر" بود که در آن موشک‌ها از نقطه ای در "شمال کشور" شلیک شد و به نقطه ای در  "جنوب کشور" اصابت کرد. البته "قدر" یک موشک راهبردی به حساب می آید که بسیار حائز اهمیت است.

البته شلیک موشک های سطح به سطح اسرائیل را خشمگین کرده است. رژیم صهیونیستی آزمایش شلیک موشک های بالستیک ایران را به شدت محکوم  و تاکید کرد این موشک ها قادرند سراسر اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار دهند. نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامۀ مرحلۀ نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک‌های دور ‎برد قدر H وF را از ارتفاعات البرز شرقی به سوی اهدافی در جنوب شرق ایران شلیک کردند.

 

** مشخصات موشک  "قدر F"

یکی از موشک‌های زمین به زمین ساخت ایران موشک‌های کلاس "قدر" است که با بردهای بیش از 1900 کیلومتر نقش‌آفرینی در دفاع از کشور و ملت ایران دارند . این موشک با طول بین 15 تا 17 متر، برد نهایت 2 هزار کیلومتر و وزن بیش از 20 تن‌، یک موشک راهبردی به حساب می‌آید.

 

10000

 

موشک قدر F یکبار از کویر "سمنان" شلیک و در دهانه اقیانوس "هند" با دقت بسیار بالا به هدف برخورد کرد. موشک بالستیک قدر F حدود 2000 کیلومتر بُرد و موشک بالستیک قدر H حدود 1700 کیلومتر بُرد دارد. رزمایش موشکی اقتدار ولایت از چند روز گذشته در نقاط مختلف ایران آغاز شده است.

در سال 91  طی آزمایشی دو فروند موشک با برد 1900 کیلومتر از کویر "سمنان" به دهانه اقیانوس "هند" شلیک شده بود که در زمان شلیک این دو موشک از نوع کلاس قدر بودند ، آمریکایی ها نیز حضور داشتند و البته در منطقه حفاظت شده این کار انجام شد و به نظر می‌رسد موشک شلیک شده از نوع "قدر" بوده است.

سایت B14643 درباره ویژگی‌های موشک‌های کلاس "قدر" از جمله F و H نوشت: این موشک با طول قریب به 17 متر، قطر 1.25 سانتی‌متر یک موشک میان برد از خانواده موشک‌های زمین به زمین است.

سایت About Iran Blog درباره موشک قدر F می‌نویسد: این موشک با برد قریب به 1950 کیلومتر، طول قریب به 16 متر، سوخت جامد، سامانه هدایت  "اینرسی" دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: "موشک قدر توانایی های گسترده ای دارد و برد این موشک ها به اندازه ای است که نه تنها قابلیت هدف قرار دادن اسرائیل را دارند،؛ بلکه می توانند پایگاه های آمریکا  را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هدف قرار دهد".  موشک های کلاس قدر نشان دهنده توان راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و دست دشمنان را در تهدید و تعرض کوتاه می‌کند.

اسرائیل بارها جمهوری اسلامی ایران را تهدید به حمله نظامی کرده و این در حالی است که ایران با توان موشکی بسیار بالایی که دارد می تواند هر هدفی را در سرزمین های اشغالی مورد اصابت قرار داده و ویران کند.

جمهوری اسلامی ایران با داشتن سیلوها و شهرهای موشکی پتانسیل گسترده ای را در رصد و نابودی تهدیدات دارد و شلیک موشک هایی که روی بدنه آن ها از زبان عبری استفاده شده این پیام را به اسرائیل می دهد که نباید تهدیدات خود را ادامه دهد و هرگونه تعرض هوایی پاسخ پشیمان کننده خواهد داشت و موشک های ایرانی و به خصوص موشک "قدر" وظایف خود را خوب می شناسند.

 

10000

 

سردار سرتیپ  "امیر علی حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در صدا و سیما درباره موشک "قدر" عنوان داشت: این موشک می تواند در کمتر از ۱۵ دقیقه دوهزار کیلومتر را طی کند و قدرت تخریبی معادل ۳۰۰  متر تا دو کیلومتر دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آمادگی نیروها جهت پاسخ به تهدیدات گفت: "اگر اسرائیل شرارت کند"، پاسخ خواهیم داد.

 

**اسرائیل با 10 هزار موشک "قدر" نابود می‌شود

 

البته با توجه به سخنان سردار سرتیپ "امیر علی حاجی زاده" ، اگر اسرائیل که وسعتی قریب به 21 هزار کیلومتر مربع دارد (منظور وسعت سرزمین های اشغالی است) ، می توان با توجه به قدرت تخریب موشک قدر که 2 کیلومتر در بهترین شرایط است ، با 10 هزار موشک اسرائیل را نابود کرد.

 

10000

10000

 

به عبارت بهتر مقامات "تل آویو" که در لفاظی های تهدید آمیز دست بلندی دارند باید توجه کنند که کل وسعت سرزمین های اشغالی در تیررس موشک کلاس "قدر" است و کوچکترین اقدامی پاسخی دردناک خواهد داشت و این موضوعی است که بارها توسط مقامات لشکری جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

البته لازم به توضیح است که توان موشکی ایران دفاعی طراحی شده و قصد حمله به هیچ منطقه ای در آن پیش بینی نشده است ؛ اما توان بازدارندگی تعریف شده موجب گردیده تا اسرائیل جرات حمله هوایی به ایران را نداشته باشد.

 

نقاط مهمی در سرزمین های اشغالی همچون سکوهای گازی "تامار و لویتان" ، "فرودگاه حیفا" ، "فرودگاه بن گوریون"، "مخازن آمونیاک حیفا" ، "شهر راهبردی دیمونا" ، "نیروگاه اتمی اسرائیل" و "وزارت جنگ رژیم صهیونیستی" ، "پایگاه نظامی اشدود"، "پایگاه های نظامی حاتزور و حتزاریم" و .... تنها بخش بسیار کوچکی از نقاطی هستند که در سرزمین های اشغالی در تیررس موشک کلاس "قدر" قرار دارند.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل به خوبی می داند که هرگونه حمله مستقیم به ایران پاسخ دندان شکن موشکی را به همراه دارد و لذا جرات اقدام نظامی نخواهد داشت و وجود 10 هزار موشک قدر برای نابودی اسرائیل کافیست.