بعد از اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره ورود عربستان سعودی برای رفع خصومت ها با جمهوری اسلامی ایران، درباریان آل سعود واکنش های مختلفی به این درخواست داشته اند. حمید بعیدی نژاد دیپلمات کشورمان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش سخنان ترکی بن آل سعود، وزیر اطلاعات سابق عربستان سعودی در رابطه با سیاست های این کشور در منطقه به اشتراک گذاشت.

 

قورباغه

 

اظهارات اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد سیاستهای عربستان و درخواست وی از عربستان سعودی برای وارد شدن به رفع خصومتها با ایران چنان برای عربستان گران آمده است که اینبار در حرکتی غیر متعارف یکی از نزدیکان خاص واشنگتن یعنی پرنس ترکی بن آل سعود در سایت عرب نیوز به پاسخی تفصیلی به اوباما مبادرت نموده است. وی که از باسابقه ترین شخصیتهای خانواده سلطنتی آل سعود، وزیر اطلاعات سابق سعودی و برای مدتی نیز سفیر در واشنگتن بوده است مینویسد:

نخیر آقای اوباما، آنطور که شما گفته اید ما مفت و مجانی سوار نیستیم که به هزینه دیگران مفت و مجانی نشسته باشیم و از تحولات منتفع شویم. ما هستیم که با کمک کردن به جنگندگان سوری آنها را برای سرنگونی بزرگترین تروریست منطقه یعنی بشار اسد بسیج کردیم. ما بودیم که با کمک نظامی و لجستیک به یمن جلوی حوثی های خطرناک مورد حمایت ایران را که بدنبال اشغال یمن بودند گرفتیم و آمریکا را از ضرورت مداخله نظامی آسوده کردیم.

این ما هستیم که بیشترین اوراق قرضه را از آمریکا با کمترین بهره خریداری کرده ایم و به اقتصاد آمریکا کمک بزرگی کرده ایم. ما بوده ایم که میزبان 30.000 آمریکایی در کشور خود هستیم که برای استفاده از تخصص آنها حقوق های بسیار بالای دلاری به آنها میدهیم. در ملاقات سپتامبر گذشته در ملاقات پادشاه سلمان با شما، بعد از آنکه شما به وی اطمینان دادید که تفاهم با ایران موجب جلوگیری از تولید سلاح هسته ای توسط ایران میشود، شما و پادشاه تصمیم گرفتید که متفقا با اقدامات بی ثبات کننده ایران مقابله کنید. حالا بجای این مقابله با ایران شما آمده اید و به ما اتهام می زنید که در سوریه، یمن و عراق جنگ فرقه ای راه انداخته ایم و حالا علاوه بر زخمهایی که خورده ایم به ما توهین می کنید و از ما میخواهید که در منطقه با ایران کار کنیم، ایرانی که شما آنرا حامی تروریسم میدانید.

یا شاید شما آنقدر به ایران متکی شده اید که با فراخواندن ما دو کشور، عملا هشتاد سال همکاری و رابطه نزدیک سعودی و آمریکا را با رهبری ایران مقایسه می کنید که شما را دشمن بزرگ خود میخواند، و به دخالت در کشورهای عربی ادامه میدهد، و بدست حزب الله که شما هم آنرا سازمانی تروریستی میدانید از انتخاب رئیس جمهور لبنان جلوگیری می کند. بله آقای اوباما ما مردمی مفت و مجانی سوار نیستیم. ما همان کسانی هستیم که همواره متحد مردم آمریکا بوده ایم و وقتی جناب جورج بوش به عراق حمله کرد، سربازان ما دوش به دوش سربازان شما در عراق جنگیدند.