گفت و گوی تلفنی جهانگیری با داود اوغلو

اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: از طرف دولت و ملت ایران این حادثه تلخ را به جنابعالی، دولت و ملت مسلمان ترکیه تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای قربانیان این حادثه رحمت و مغفرت و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت دارم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید براینکه دولت و ملت ایران این اقدام زشت و ضد بشری را به شدت محکوم می‌کنند، خاطرنشان کرد: دولت و ملت ایران در مبارزه با تروریسم در کنار دولت و ملت ترکیه خواهند بود.

جهانگیری گفت: ایران و ترکیه هر دو از قربانیان تروریسم هستند و دو کشور ضرورت مبارزه با این پدیده شوم و ضد انسانی را درک می کنند و همکاری دو کشور در سطح منطقه ای و بین المللی می تواند در مبارزه با تروریسم و برچیدن این پدیده شوم از منطقه موثر باشد.

وی با تسلیت مجدد به دولت و ملت ترکیه خاطرنشان کرد: ملت ایران در این حادثه تلخ در کنار ملت مسلمان و برادر ترکیه قرار دارد.

نخست وزیر ترکیه نیز در این تماس تلفنی گفت: در این روزهای سخت از اینکه دولت و ملت کشور دوست ایران را در کنار خود می بینیم، خرسند و خوشحال هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه تروریستی 37 نفر جان خود را از دست داده اند و 113 نفر نیز زخمی شده اند، خاطرنشان کرد: هویت یکی از مهاجمین مشخص شده که از اعضای پ.ک.ک است و با این اقدام تروریستی، یک بار دیگر تروریستی بودن این گروه به نمایش گذاشته شد.

احمد داود اوغلو افزود: وقتی گروه پ.ک.ک مردم عادی و غیرنظامیان را مورد حمله قرار می دهد، گویای تغییر تاکتیک این گروه تروریستی است.

وی تصریح کرد: این گونه حملات و اقدامات تروریستی، ترکیه را از مواضعی که در مبارزه با گروه پ.ک.ک اتخاذ کرده است، منصرف نمی کند و ما هرگز از این مسیر عقب نشینی نخواهیم کرد.

نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه تروریسم موضوعی است که همه کشورهای منطقه با آن درگیر هستند، گفت: همه کشورها و به خصوص کشورهای همسایه باید در این شرایط خاص دست در دست هم و به صورت متحد و یکپارچه با تروریسم مبارزه کنند.