مدارک جدید از دخالت ایران در حادثه 11 سپتامبر+تصاویر

 روزنامه سعودی "الشرق الاوسط" مدعی شد به 6 مدرک بر ضد ایران دست یافته که نشان می دهد این کشور در حوادث 11 سپتامبر 2001 آمریکا دست داشته است. به ادعای این روزنامه سعودی،  قاضی دادگاه نیویورک نیز هفته گذشته به استناد همین مدارک، رأی محکومیت تهران را صادر کرد.

 

بر اساس ادعای الشرق الاوسط، این اسناد نشان می دهد ایران زمینه را برای انتقال عناصر گروه تروریستی  "القاعده" به اردوگاه های نظامی افغانستان فراهم کرده است. این اقدام برای به ثمر رسیدن حملات 11 سپتامبر بسیار ضروری بوده است. یکی دیگر از مدارک در خصوص دیدار "عماد مغنیه" --یکی از رهبران حزب الله لبنان-- با عاملان حمله در سال 2000 است. ایران همچنین متهم است با صدور گذرنامه های جدید برای این اشخاص، امنیت آنها را پیش از شروع حمله تأمین کرده است. به ادعای این روزنامه، اسناد نشان می دهد مقامات ایران به مرزداران خود دستور دادند مهر پایان سفر را بر گذرنامه های عاملان حمله درج نکنند تا نقل و انتقال آنها به راحتی انجام شود.

به ادعای الشرق الاوسط، یکی از این مدارک نشان می دهد ایران پس از حملات 11 سپتامبر همچنان به حمایت مالی خود از گروه القاعده ادامه داد و پناهگاه امنی برای سرکردگان این گروه فراهم کرد.

قاضی دادگاه نیویورک، ایران را به پرداخت 10.5 میلیارد دلار جریمه محکوم کرده است. مسئول کمیته اجرایی شاکیان بر ضد ایران در گفتگو با الشرق الاوسط ادعا کرد: "خسارات پرداختی ایران از مرز 21 میلیارد دلار عبور خواهد کرد و اموال بلوکه شده ایران در آمریکا نیز برای پرداخت این جریمه ها کفایت نخواهد کرد."

 

مدارک جدید، دخالت ایران را در حادثه 11 سپتامبر اثبات می‌کند+ تصاویر

یک منبع قضایی مطلع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: "قاضی دادگاه بر علیه 6 نفر از مقامات بلند پایه ایرانی ادعای جرم کرده است. "

این روزنامه  در ادامه مدعی شد: "شواهد اولیه دادگاه نشان می دهد ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات بسیاری را به منظور حمایت از تروریسم انجام داده است و از همان سال های اولیه بعد از انقلاب درصدد برنامه ریزی و انجام حملات تروریستی بر ضد آمریکا بود."

این روزنامه همچنین مدعی شد:" دراوایل دهه 90 میلادی و به دنبال کاهش اختلافات میان شیعه و سنی، "حسن ترابی" --رهبر دینی و سیاسی سودان-- روابط جدیدی را با مقامات سیاسی و اطلاعاتی ایران از سر گرفت. هدف از این روابط، تشکیل جبهه مشترک شیعه- سنی بر ضد آمریکا و غرب بود."

 

مدارک جدید، دخالت ایران را در حادثه 11 سپتامبر اثبات می‌کند+ تصاویر

این روزنامه درادامه ادعاهای مضحک و بی‌اساس خود میافزاید: "اگرچه ایران و حزب الله لبنان به مذهب شیعه گرایش دارند و القاعده یک گروه سنی است، تعامل میان آنها نشان داد اختلافات مذهبی در برابر این اهداف تروریستی اهمیت چندانی برای آنها ندارد."

الشرق الاوسط با تکرار ادعاهای پیشین نوشت: "بارزترین سرکردگان القاعده برای آموزش های نظامی و نحوه استفاده از مواد منفجره وارد ایران شدند و در سال 1993 بن لادن، عماد مغنیه و سایر مقامات ایرانی در سودان برای همکاری مشترک و حمایت از تروریسم تشکیل جلسه دادند."

 

مدارک جدید، دخالت ایران را در حادثه 11 سپتامبر اثبات می‌کند+ تصاویر

این روزنامه سعودی همچنین مدعی شد: "نتیجه این نشست، انجام عملیات مشترک به وسیله ایران، القاعده و حزب الله بود. در ادامه بن لادن، مرد شماره 3 این گروه تروریستی به نام "سیف العدل" را به اردوگاه های نظامی لبنان فرستاد. این اردوگاه ها به وسیله عماد مغنیه و سپاه پاسداران ایران اداره می شدند.انفجار ساختمان های عظیم و بزرگ یکی از آموزش هایی بود که حزب الله آن را به عناصر القاعده آموخت. این آموزش و تمرین نظامی  تروریست ها به وسیله القاعده ، ایران و حزب الله  تا پایان دهه 90 میلادی ادامه داشت.

به گفته این منبع قضایی، دادگاه آمریکا مدعی شد اقدامات ایران منجر به کشته شدن هزاران آمریکایی شد و این کشور باید مسؤولیت اقداماتش را بر عهده بگیرد.

روزنامه‌ها و رسانه‌های سعودی بارها کوشیده‌اند ایران را عامل بروز ناآرامی‌های منطقه و جهان معرفی کنند. متهم کردن ایران به دست داشتن در حوادث 11 سپتامبر 2001 آمریکا آخرین نمونه از اقدامات عجیب و مغرضانه آن‌ها در این حوزه محسوب می‌شود.