فرمانده نیروی دریایی ارتش:دشمنان ما آرزوی نفوذ را به گور بردند

دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه نیروی دریایی اظهار کرد: شهیدان از جایگاه و مقام خاصی نزد خداوند متعال برخوردار هستند و ما هر چه داریم، از برکت رشادت و دلاوری‌های این شهیدان است.

وی افزود: بزرگ‌ترین هدف دشمن از به‌ وجود آوردن جنگ تحمیلی، شکست انقلاب و جلوگیری از رشد آن بود که دشمنان تصور می‌کردند انقلاب از راه جنگ نفوذ پیدا می‌کند ولی در اصل انقلاب از راه فکر منتقل می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف دشمن در شکست انقلاب هیچ‌گاه تحقق پیدا نکرد و این آرزو را به قبرستان بردند، نه‌تنها انقلاب شکوهمند ما شکست نخورد بلکه به منطقه و فرا منطقه رشد و انتقال یافت.

سیاری هدف دوم جنگ تحمیلی را اشغال خاک شهرهای آبادان و خرمشهر دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب با تصرف خاک این سرزمین قصد پیش‌روی در خلیج همیشه فارس را داشتند که به سرانجام نرسید.

وی سه شعار«استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را مهم‌ترین شعارهای انقلاب دانست و تصریح کرد: امروز به معنای واقعی کلمه استقلال و آزادی داریم، این سه شعار مقدس ما در جهان می‌درخشند و به‌ عنوان الگو برای جهانیان شناخته شده است.

سیاری اظهار کرد: امروز اگر ذره‌ای از خاک میهن عزیز ما در اشغال دشمن نیست، مرهون فداکاری و ایثارهای شهیدان والامقام است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: دیروز کشور ما جایگاهی نداشت و در تحت سلطه استکبار فرهنگ و دین غارت شده بود و برای کشور خود قادر به تصمیم‌گیری نبودیم، اما اکنون بیداری اسلامی، فکر و نهضت ملت ایران نه‌تنها در منطقه بلکه به فرا منطقه سیر پیدا کرده است.

وی گفت: تنها راه مبارزه با استکبار، توجه به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است، شهدا رفتند که عزت، شرافت و ناموس ما باقی بماند.

سیاری در خصوص عدم تشکیل یادمان نیرو دریایی بیان کرد: حماسه‌های دریانوردان ما در فاصله صدها کیلومتر از ساحل اتفاق افتاده است و به‌ دلیل اینکه امکان حضور و زیارت راهیان نور در عمق دریاها نیست، قادر به ایجاد یادمان نیستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: از همه مسئولان راهیان نور این درخواست را داریم که مسافران سرزمین نور را در معرض زیارت این نمایشگاه نیروی دریایی قرار دهند تا مردم با گوشه‌ای از دلیرمردی و حماسه‌های این شهیدان آشنا شوند.