نقوی‌حسینی: برجام 2 و 3 زمینه‌سازی برای نفوذ است

سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد مقدس پیرامون برنامه‌های دشمن برای نفوذ در کشور و لزوم مقابله با توطئه‌های دشمن با اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری دیدگاهی که زمینه‌ساز نفوذ در کشور است را تبیین فرمودند.

وی افزود: از سال‌های گذشته عده‌ای شرایط مذاکرات و توافق را به نحوی تبیین کردند که گویا همه مشکلات در گرو توافق است و اگر این توافق صورت نگیرد تحریم‌ها ملت را از پای درمی‌آورد و این موضوع را نیز مطرح کردند که همه مسائل اقتصادی کشور به تحریم‌ها و توافق برمی‌گردد.

نقوی‌حسینی در ادامه تصریح کرد: ما مشاهده می‌کنیم که برجام انجام شد اما آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و یا درست عمل نمی‌کنند. پشت پرده اقدامات آمریکایی‌ها این نیست که توافقی صورت گرفته و مشکلات حل شود. ما هر چه عقب‌نشینی کنیم آنها جلوتر می‌آیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان نقشه‌های آینده آمریکایی‌ها را افشا کردند از اینکه آنها بعد از این مسائل سراغ اسلامیت نظام ما و قانون اساسی ما می‌آیند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کسانی که فکر می‌کنند با اعتماد به آمریکا و دنبال کردن برجام 2 و 3 و ... می‌توانند مشکلات کشور را حل کنند، سخت در اشتباهند. ما با این مسیر به هیچ جا نمی‌رسیم چرا که آمریکا با کلیت جمهوری اسلامی مخالف است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح برجام 2 و 3 و ... زمینه‌سازی برای نفوذ است، گفت: کسانی که فکر می‌کنند با اعتماد به آمریکا و دنبال کردن برجام‌های دیگر می‌توانند مشکلات را حل کنند سخت در اشتباهند.

نقوی‌حسینی با اشاره به رد تفکر اعتماد به آمریکا توسط مقام معظم رهبری گفت:‌ راه درست برای برطرف کردن مشکلات جز اجرا کردن اقتصاد مقاومتی و پرداختن به ظرفیت‌های درونی، نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به 10 محور عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مطرح شده در سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری 10 محور عملیاتی برای اقتصاد مقاومتی تبیین کردند که قابل اجراست. حالا چرا برخی مسئولان باید این ظرفیت‌ها را کنار بگذارند و فکر کنند آمریکایی‌ می‌تواند مشکلات اقتصادی ما را حل کند.

وی با بیان اینکه دولت برای عمل به اقتصاد مقاومتی باید تولید داخلی را زنده کند،‌ گفت: اینکه برخی منتظرند آمریکا اقدام کند قابل قبول نیست. ما اقتصاددانان متعهدی داریم که راه زنده کردن تولید داخلی را بلدند. چرا دولت از این‌ها استفاده نمی‌کند.

نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باید با قاچاق، رانت‌خواری و فساد مقابله شود، گفت: دولت باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نقشه راهی تهیه کند تا بتواند از همه توان کشور برای حل مشکلات اقتصادی بهره گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: همانطور که دو سال گذشته مقام معظم رهبری فرمودند مشکلات اقتصادی کشورمان در لوزان، ژنو و وین حل نمی‌شود بلکه راه‌حل در داخل است.