محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اتفاقات اخیر در بلژیک نوشت: دولت کویت بر اثر فشار صدام حسین و دولت عربستان و زیر چتر حمایت آمریکا، بندرهای خود را در اختیار ارتش بعثی عراق قرار داده بود. پس از آزادی خرمشهر، همکاری‌های کویت و عراق بیشتر هم شد. در همان زمان حضرت امام (ره) نماینده‌ای به کویت پیش امیر آنجا فرستاد که حامل یک پیام سری بود. پیام امام این بود: «کسی که در آستین خود مار پرورش می‌دهد، همان مار دست خودش را هم خواهد گزید» اما آن‌ها توجهی نکردند و صدام حسین، وقتی فهمید حریف ایران نمی‌شود و قطعنامه را پذیرفت و به سوی کویت حمله کرد.

پس از آن، آمریکا با حق العملکاری عربستان، طالبان را برای سیاست خبیثانه خود در افغانستان و پاکستان پرورش داد که نتیجه آن تولد فرزندی نامشروع بنام القاعده شد که آن‌هم از خجالت آمریکا در آمد و حوادث یازده سپتامبر را رقم زد.

آمریکا، بار دیگر برای اثر گذاری در منطقه، ماری دیگر در آستین پرورش داد و این بار دست روی کشور سوریه گذاشت و از تروریست‌های مخالف سوریه حمایت کرد و باعث زایش داعش شد و حالا داعش به جان خودشان افتاده است!

این ثمره تلفیقِ جهالت، تعصب و پول، دارد یکی‌یکی هم‌پیمانان آمریکا را گاز می‌گیرد، دیروز فرانسه و ترکیه امروز هم نوبت بلژیک بود و فردا را خدا می‌داند.