حسین جابری انصاری در واکنش به افزودن اسامی جدید به فهرست تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا به بهانه کمک به برنامه موشکی ایران گفت: برنامه موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام نداشته و ناقض قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت نیست. این برنامه اهدافی کاملا دفاعی داشته و هیچ اقدامی قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی را از حقوق مشروع و قانونی‌اش برای تقویت بنیه دفاعی و امنیت ملی خود محروم کند.

وی فزود: دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دستور صریح مورخ 10 دی 1394 رییس‌جمهور به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به هر اقدام مداخله‌جویانه آمریکا علیه برنامه‌های دفاعی‌اش با تقویت توان دفاعی موشکی خود پاسخ خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: امروز و در فضای پسابرجام، دوران ایران ستیزی و تمسک به دلایل واهی برای تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران به سرآمده و در شرایط امنیتی حاد و خطرناک جاری، توانمندی‌های دفاعی و غیر تهاجمی جمهوری اسلامی ایران عامل مهم ثبات و امنیت منطقه بوده و صرفاً برای پاسداری از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط‌گرایی و در جهت منافع مشترک منطقه‌یی و جهانی است.

جابری انصاری در پایان ابراز امیدواری کرد دولت آمریکا به جای اقداماتی که تنها نتیجه آن کمک به بی‌ثباتی در منطقه و جهان است، به نیازهای امنیتی جدی منطقه غرب آسیا هم‌چون خلع سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی، توقف جنایات و جنگ افروزی متحدان آمریکا در سوریه و یمن، و مبارزه واقعی با داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری بپردازد.