مقامات عالی ایران و پاکستان پس از دیدار جداگانه دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان چندین تفاهمنامه در بخش های مختلف اقتصادی را به امضا رساندند.

مقامات ایران و پاکستان با برگزاری مذاکرات در سطح هیئت های عالی دو کشور تروریسم، همکاریهای اقتصادی و سایر امور مهم در کشور را مورد بحق قرار داداند.

مقامات دو کشور در مورد حل و فصل مسایل منطقه ای توافق کردند و چندین تفاهمنامه در بخش های مختلف را امضا کردند.

ایران و پاکستان قرار است بر اساس تفاهمنامه پنج ساله حجم تجارت دوجانبه را تا پنج میلیارد دلار افزایش خواهند داد و همچنین برای دسترسی به بازارهای تجاری یکدیگر اقداماتی انجام خواهند داد.

ایران و پاکستان برای گسترش تجارت در بخش خصوصی، اتاق بازرگانی مشترک و شورای تجارت مشترک تشکیل خواهند داد.

تهران- اسلام آباد فضای مناسب به تاجران دو کشور برای اعمال تفاهمنامه تجارت آزاد فراهم خواهند کرد و همچنین واحدهای جدید تجاری در مرزهای این دو کشور ساخته خواهند شد.

به گفته روزنامه پاکستانی، این در حالی است که مقامات دو کشور می توانند این تفاهمنامه را با هماهنگی یکدیگر لغو کند.

نخست وزیر پاکستان در عین حال گفت: روابط ایران و پاکستان همواره عمیق و برادرانه بوده است و اسلام آباد امیدوار است این روابط در دوران ریاست دکتر روحانی بیش از پیش تقویت پیدا کند که سبب خوشحالی و منافع ملی دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان بمناسبت روزهای جشن عید نوروز به روحانی و مردم ایران تبریک گفت.

همچنین رئیس جمهور کشورمان نیز در این مراسم اظهار داشت: وی با مقامات پاکستانی در مورد حل و فصل مسایل و امور مختلف به بحث و گفت و گو کرد.

وی گفت: ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم مصمم هستند و تلاش های این دو کشور نیز با همکاریهای یکدیگر انجام خواهد شد زیرا مرزهای امن می توانند سبب توسعه دو کشور در آینده باشد.

روحانی اظهار داشت: امنیت پاکستان امنیت ایران است و برای تقویت روابط بیش از پیش مصمم است.