جنگ سایبری شدید اسرائیل علیه ایران

به نقل از رأی الیوم، ژنرال هرتزی هلیفی فرمانده بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل در حال جنگ الکترونیکی شدید با ایران است و دستگاه‌های امنیتی با تمام قدرت برای جلوگیری از نفوذ ایرانی‌ها به سامانه‌های رایانه‌ای بسیار حساس اسرائیل تلاش می‌کند.

وی افزود :«باید در این چارچوب یادآوری کنم که یگان شماره 8200 تحت فرمان من فعالیت می‌کند که از پیشرفته‌ترین واحدها از نظر فناوری و تکنولوژی به شمار می‌رود و فعالیت‌های گسترده‌ای در جنگ‌های اینترنتی و شبکه‌ای دارد و هزاران نفر از نخبگان اسرائیلی از زمان تأسیس آن به‌خاطر شهرت گسترده‌اش به آن پیوسته‌اند و این افراد برای تضمین برتری کیفی اسرائیل از طریق عملیات دفاعی یا هجومی در فضای سایبری تلاش می‌کنند».

رأی الیوم به نقل از منابع صهیونیستی نوشت تل‌آویو از سال 2003 تا کنون، به جذب هزاران دانش‌آموز در یگان 8200 پرداخته که در آن زمان سبب بروز بحث و جدل درباره دلایلی که باعث جذب این تعداد و ماهیت مأموریت محوله به آنها شده بود، ولی این مسئله همین‌طور مبهم باقی ماند و رسانه‌های اسرائیلی در معرض فشارهایی برای خودداری از پرداختن و افشای جزئیات آن قرار گرفتند، ولی با پایان سال گذشته، اطلاعاتی به بیرون درز کرد مبنی بر این‌که کسانی که جذب این یگان اسرائیلی شده‌اند، بزرگترین ارتش سایبری را برای نشر افکار صهیونیستی و نفوذ در عمق جهان عرب برای مسموم کردن زیربنای فرهنگی و فکری و در هم کوبیدن ارزش‌های اخلاقی، انسانی و عقیدتی اعراب تشکیل داده‌اند و فضای شبکه‌های ارتباط اجتماعی، اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی و شبکه‌های اینترنتی به میدانی باز برای تحرک آزادانه این یگان اسرائیلی تبدیل کرده است.

رأی الیوم نوشت: «بر اساس اطلاعات افشاشده،‌ یک تیم از یگان تشکیل شده مأموریت آموزش ارتش‌های سایبری را برای گروه‌های مخالف در بسیاری از کشورهای عربی که منجر به انقلاب‌های عربی شد، در شبکه‌‌های ارتباط اجتماعی و فضاهای دیگر تشکیل داده، این در حالی است که هزاران نفر از این افراد به‌آرامی برای فتنه‌افکنی و ترویج شایعات و هدف قرار دادن فعالان و فرهیختگان عرب و شعله‌ور کردن آتش فتنه‌های مذهبی و دینی در کشورهای عربی تلاش می‌کنند».

این رسانه عربی افزود: همچنین باید به بزک کردن چهره گروه‌های افراطی و اقدامات جاسوسی و اطلاعاتی مختلف با کلمات و واژگان متفاوت از سوی اسرائیلی‌ها اشاره کنیم، تمام توجه اسرائیلی‌ها در این روزها این است که هوشیاری اعراب را متناسب با منافع اسرائیل مهار کند، مشکل در این نهفته است که این فعالیت‌های اسرائیلی که برای متلاشی کردن جوامع عربی به‌شکل بسیار خطرناکی ادامه دارد تا کنون با پاسخ و واکنشی روبه‌رو نشده است و هیچ تحرک عربی برای جلوگیری از تأثیرات ویرانگر آن از سوی اعراب انجام نشده است.

منابع صهیونیستی گفته‌اند این یگان نقش تعیین‌کننده و قاطعی در زمینه جاسوسی سایبری ایفا می‌کند و ژنرال بازنشسته اوری ساگی رئیس اسبق واحد اطلاعات نظامی اسرائیل به وجود چنین یگانی اعتراف کرد و آن را یکی از مهمترین یگان‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل دانست.

این ژنرال بازنشسته صهیونیست افزود اهداف یگان (8200)، مشارکت در ارائه دیدگاه‌های اطلاعاتی منسجم با اطلاعاتی است که منابع انسانی موجود از طریق مزدوران کسب می‌کنند، این یگان بر سه شیوه در زمینه اطلاعاتی تکیه کرده است: رصد کردن، تجسس و شنود، عکس‌برداری و ایجاد تشویش افکار.

رأی الیوم نوشت چنین نوعی از مأموریت مستلزم مجموعه گسترده‌ای از وسایل پیشرفته الکترونیک است و مجتمع صنایع نظامی اسرائیل که متعلق به دولت است، به‌طور خاص به توسعه دستگاه‌های الکترونیک بنا به درخواست‌ ویژه دست‌اندرکاران یگان 8200 اقدام کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی هم به نقل یک منبع امنیتی صهیونیست نوشتند یگان یا واحد شماره 8200 بنا به دستورات فرماندهی اطلاعات نظامی اسرائیل هیچ‌یک از سران حکومت و مسئولان و کارکنان دستگاه‌های امنیتی را از عملیات شنود هدفمند مستثنی نمی‌کند، علاوه بر آن، سازمان اطلاعات اسرائیل به دولت برای گرفتن تصمیمات مناسب کمک می‌کند.

این رسانه‌ها افزودند یگان 8200 از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) با همکاری نیروی هوایی اسرائیل استفاده می‌کند، ژنرال دان حالوتس رئیس سابق ستاد مشترک و فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل تصریح کرده بود از این نوع از هواپیماها در عملیات ترور در کرانه باختری و نوار غزه استفاده شد.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، رژیم اسرائیل برای کنترل تمام خطوط تلفن و سامانه‌های ارتباطاتی در نوار غزه برای زیر نظر گرفتن تحرکات و تماس‌های مبارزان فلسطینی برنامه‌ریزی می‌کند.