علت ابطال آرای مینو خالقی به خودش اعلام شده

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز در حاشیه مراسم ختم والده همسر رئیس‌جمهور که در مسجد نور تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات اخیراً اعلام کرده که به 4 حوزه انتخابیه بازرس فرستاده‌اند و یک حوزه انتخابیه را هم بازشماری می‌کنند و ما نیز در حال رسیدگی به شکایات هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا انجام اینگونه اقدامات باعث نمی‌شود تا زمان‌بندی انتخابات به هم بخورد، افزود: نه این موضوع زمان‌بندی انتخابات را به هم نمی‌زند و طبق روال پیش خواهد رفت.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سؤال که آیا امکان ابطال انتخابات در سایر حوزه‌های دیگر وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: ما به عنوان وزارت کشور که برگزارکننده انتخابات هستیم، هیأت‌های اجرایی و نظارت صحت انتخابات را تأیید کردند و به شورای نگهبان اعلام شده و هم‌اکنون شورای نگهبان تاکنون تأییدیه صحت انتخابات در  202 حوزه انتخابیه را اعلام کرده است و 5 حوزه دیگر باقی مانده است.

مقیمی ادامه داد: زمان تأیید صحت انتخابات را قانون مشخص کرده و طبق قانون هم عمل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در تأیید صحت انتخابات بین وزارت کشور و شورای نگهبان اختلافی وجود دارد؟ گفت: وظیفه قانونی ما اجرای انتخابات است که به خوبی آن را برگزار کرده‌ایم و وظیفه قانونی شورای نگهبان هم نظارت بر اجرای انتخابات است که به این وظیفه قانونی خود عمل کرده و ما هیچ اختلافی با هم نداریم.

مقیمی تصریح کرد: نظر شورای نگهبان و حوزه سیاسی وزارت کشور در ارتباط با مسئله انتخابات اصفهان از نظر حقوقی متفاوت است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علت ابطال آرای مینو خالقی منتخب سوم انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه اصفهان به خود داوطلب اعلام شده است.