پاسخ جوانفکر به شایعه آمدن احمدی نژاد

علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در دولت دهم اظهارداشت: احمدی‌نژاد همیشه در عرصه سیاست حضور فعال داشته و در نزدیک به سه سال گذشته نیز این حضور موثر و روشنگرانه را با سکوت معنادار خود در برابر انواع اتهامات و توهین‌ها متجلی کرده است.

 

وی افزود: به اعتقاد عموم صاحب‌نظران، رئیس‌جمهور سابق با سکوت خود، نه فقطه پاسخ‌هایی درخور به مدعیان ظاهرا حاضر در وسط صحنه داده، بلکه به خالق ظرفیت سیاسی جدیدی در فضای عمومی کشور نیز تبدیل شده است. 

 

جوانفکر ادامه داد: به این نکته نیز باید توجه کرد که هرگاه اساس کشور، انقلاب، مصالح و منافع مردم در معرض تهدید و آسیب قرار بگیرد، احمدی‌نژاد، وظایف دفاعی خود را در قالب روشنگری و تنویر افکار عمومی انجام داده و خواهد داد. 
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نبودن توجیه برای نقصا‌ن‌های دولت به دلیل هم‌سویی مجلس آینده با آن می‌تواند به فراهم‌شدن فضا برای تکانه‌های بیشتر سیاسی احمدی‌نژاد کمک کند، تصریح کرد: مسئولیت خانه‌تکانی سیاسی برعهده مردم است که در بزنگاه خود، آن را انجام می‌دهند.

 

جوانفکر اضافه کرد: ما به دنبال هیچ تکانه سیاسی در کشور نیستیم و احمدی نژاد نیز در حال حاضر هیچ تصمیمی برای شروع فعالیت‌هایی با این هدف ندارد. تحرکات احمدی‌نژاد فقط در چارچوب روشنگری و تبیین آرمان‌های امام(ره) و انقلاب قابل تحلیل و تفسیر است.   
 
مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور در دولت دهم درباره برنامه احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت گفت: ما پروردگار را منشاء اصلی قدرت در عالم می‌دانیم که در مواقع خاصی در اراده و تصمیم مردم متجلی می‌شود. بنابراین کسانی که انجام تکالیف صحیح الهی به‌ویژه خدمت صادقانه و در حد توان به مردم و نیازمندان را سرلوحه کار خود قرار داده باشند و مردم نیز آن‌ها را از صمیم دل دوست داشته باشند، قدرتمند واقعی هستند زیرا قدرت بلامنازع خود را از خدا و بر اساس وعده حتمی الهی از مردم می‌گیرند. با توجه به این اصل، به راحتی می‌توان گفت که احمدی‌نژاد در کجای قدرت ایستاده است.