اقتصاد مقاومتی با اتکا به درآمد نفت محقق نمی شود/ وظیفه سنگین مجلس و دولت در سال جاری

گروه سیاسی-فاطمه رهبر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: مجلس و دولت باید در تعامل با هم و هماهنگی کامل در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، استراتژی تدوین کنند و جهت اجرا اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی کاهش وابستگی به درآمد نفت را یک استراتژی مهم برای تحقق شعار امسال دانست و افزود: این استراتژی در صورتی محقق می شود که تولیدات داخل و صادرات غیر نفتی افزایش یابد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: تا زمانی که از حداقل ظرفیت کارخانجات استفاده می شود نباید انتظار داشت تا اقتصاد مقاومتی و کاهش اتکا به درآمد نفتی محقق شود. در درجه اول باید به سمت استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانجات حرکت کرد و در مرحله بعدی به فکر تولیدات جدید هم رفت.

رهبر با اشاره به موقعیت کشاورزی ایران گفت: موقعیت جغرافیایی ایران به گونه ای است که در تولید بیشتر محصولات کشاورزی استعداد و امکانات لازم را داراست. آب، خاک و هوای مناسب و وجود چهار فصل نعمت بزرگی است که کشاورزان می توانند از آن بهره ببرند.

وی افزود: البته دولت موظف است تا در این راستا به کمک کشاورزان بیاید و با سیاست های حمایتی و تشویقی در تولید و حتی خودکفایی محصولات به کشاورزان کمک کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از قاچاق کالا و واردات بی رویه را از دیگر استراتژی مورد نیاز برای تحقق شعار سال دانست و خاطرنشان کرد: واردات و قاچاق کالا به ضرر تولیدات داخلی است و انگیزه برای افزایش تولید را کاهش می دهد. در نتیجه صادرات افزایش نخواهد یافت.

رهبر با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند سال برای روی اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند، افزود: تاکیدات ایشان نشان از اهمیت موضوع دارد که امیدواریم در سال جاری دغدغه و منویات ایشان نصب العین مسئولین بخصوص دولت و وزرای اقتصادی قرار گیرد.