تا زمانی که تهدیدات آمریکا ادامه دارد توان نظامی کشور را تقویت می کنیم

منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره به کارگیری همزمان دیپلماسی و تقویت توان دفاعی کشور، اظهار داشت: دیپلماسی دفاعی و سیاسی برای نظام ما دو بال اصلی محسوب می‌شود و اگر یکی از این بال‌ها را قطع یا ناتوان کنیم، نمی‌توانیم حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر مذاکره و دیپلماسی را تقویت کنیم، اما همزمان توان دفاعی کشور را تقویت نکنیم، دچار آسیب خواهیم شد. امروز برای اینکه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به اوج برسیم نیاز به تقویت همزمان مذاکره و تقویت توان نظامی کشور داریم و در غیر این صورت امنیت ملی کشور دچار آسیب جدی و جبران‌ناپذیر خواهد شد.

حقیقت‌پور با ابراز اینکه تهدیدات آمریکا مصرف داخلی دارد و برای دلخوشی رژیم‌صهیونیستی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: زمانی که در داخل کشور موشک‌های با بُرد 200 ،300 و 400 کیلومتر آزمایش شد، آمریکایی‌ها شروع به تهدید کردند و هم‌اکنون که موشک با بُرد 2000 کیلومتر آزمایش شده آنها حرف‌های نامربوطی می‌زنند و اگر روزی موشک با بُرد 5000 کیلومتری آزمایش شود آنها حرف‌های سخیف خود را تکرار می‌کنند، بنابراین این مسئله روال همیشگی استکبار است و نباید به آن توجهی کرد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تاکید کرد: افزایش قدرت دفاعی کشور براساس عمق تهدیدات صورت می‌گیرد. منافع ملی کشور برای ما قابل مذاکره و مصالحه نبوده و نخواهد بود و تا زمانی که تهدیدات نامشروع آمریکا و همدستانش ادامه داشته باشد با قدرت توان نظامی کشور را تقویت خواهیم کرد.