اسماعیل کوثری  عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره بکارگیری همزمان دیپلماسی و تقویت توان دفاعی کشور، اظهار داشت: نگاه کشور ما در مسائل مختلف یک بُعدی نیست بلکه به موضوعات مختلف مانند مذاکره و تقویت توان دفاعی به صورت چند بُعدی نگاه می‌کنیم و بر همین اساس از مذاکره ترسی نداریم ولی اصل مهم برای ما نتیجه مذاکره است که به چه صورت انجام شده و نکته مهم دیگر عمل به نتیجه مذاکره است که آیا طرف مقابل می‌خواهد نتیجه یک‌طرفه باشد؟

وی تصریح کرد: اگر مانند مذاکرات هسته‌ای فقط ما به تعهدات خود عمل کنیم، ولی طرف مقابل بدعهدی کند اصلا نیازی به مذاکره نیست اما جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه از مذاکره دوری نمی‌کند چرا که ما حرف داریم و مواضع ما دقیق و خدشه‌ناپذیر است.

کوثری با تاکید بر اینکه برای حفظ امنیت و اقتدار کشور، قدرت نظامی باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در چارچوب تقویت سلاح‌های متعارف نظامی فعالیت کردیم و امروز در کشور امنیت پایدار ایجاد شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از همه توان و امکانات موجود در کشور برای تقویت صنایع موشکی و نظامی استفاده خواهیم کرد چرا که دشمنان ایران کسانی هستند که بد عهدی خود را بارها ثابت کرده‌اند و غیرقابل اعتمادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با طرح این پرسش که اساسا چرا کشورهایی که دارای بزرگترین زرادخانه‌های هسته‌ای دنیا هستند باید درباره قدرت مشروع نظامی ما دخالت کنند؟ گفت: دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب می‌گویند نباید بدون اجازه ما موشک آزمایش کنید اما باید به آن‌ها گفت دوران جنگ جهانی دوم و زورگویی ابرقدرت‌های دروغین تمام شده و امروز به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان در عرصه های مختلف، ایران در منطقه پرآشوب خاورمیانه جزیره صلح، امنیت و ثبات است و لحظه‌ای در تقویت قدرت نظامی کشور توقف نخواهیم کرد.