اصولگرایان در تهران رقیب را جدی نگرفتند

سید حسین نقوی حسینی به تحلیلی از دلایل ناکامی اصولگرایان در انتخابات مجلس در تهران پرداخت و گفت: اصولگرایان در تهران به طور جدی روی کار نیامدند و حتی نهادها و پایگاههای اجتماعی اصولگرایی رقیب را جدی تلقی نکردند کما این که اگر اصولگرایان در تهران به طور جدی و سازمان یافته پای کار می‌آمدند قطعا اکثریت آراء را به دست می‌آورند با این استدلال معتقدم آنها به طور جدی پای کار نیامدند و حتی شاید طرف مقابل را رقیب قدر و جدی حس نکردند.

وی با بیان اینکه عامل دیگر در نتایج رای اصولگرایان در تهران در مورد لیست مقابل یعنی اصلاح طلبان بود گفت: رای آوری لیست کاندیداهای اصلاح طلب در تهران ایجابی نبود یعنی مردم به جهت شناخت از کاندیداها و توانمندی و تجربیات و دانش و علم آنها رای ندادند. رای مردم سلبی بود بدان معنا که کسانی پای صندوق آمدند که با رای به لیست اصلاح طلبان لیست مقابل رای نیاورد.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد:‌ براین اساس انتخاب مردم از لحاظ شایستگی و توانمندی کاندیداها برای ورود به مجلس نبود و انتخابشان برای رای نیاوردن لیست مقابل بود. آن هم در شرایطی که نوع تبلیغات لیست مقابل اصولگرایان دراین دوره خاص بود به طوری که از رسانه‌ها و شبکه‌های معاند ضدانقلاب گرفته تا شبکه‌های اجتماعی داخلی همه به تبلیغ آن لیست پرداختند. اما در مورد لیست اصولگرایان رسانه و یا شبکه‌ی خاصی تبلیغات نکرد و نتوانستند از شبکه‌های اجتماعی نیز به درستی استفاده کنند.

نقوی حسینی در ادامه توضیح داد: نوع تبلیغات باعث شد که مردم با روحیه سلبی پای صندوق‌ها بیایند و در مقابل جبهه اصولگرایی نتوانست تمام نیروها و پایگاههای اجتماعی را فعال کنند. با این رویکرد جمع وسیعی از اصولگرایان با آن شور و هیجان پای صندوق نیامدند و فعالیت انتخاباتی نکردند.طبیعی است وقتی مجموعه اصولگرایی به صورت کامل پای صندوق نیاید و فعالی انتخاباتی نکند میدان برای طرف مقابل باز می‌شود که طرف مقابل نیز توانست با تبلیغات و بسیج همگان افراد را پای صندوق بیاورد و مردم نیز تحت تاثیر این نگاه سلبی رای دهند.

وی در مورد تاثیر ترکیب لیست ائتلاف اصولگرایان در تغییر نگرش مردم تهران گفت:‌ انتخابات و نوع انتخاب تحت تاثیر دهها آیتم است از این رو انتخاب و یا عدم انتخاب یک لیست صرفا به یک یا دو عامل بستگی ندارد البته ارائه لیست‌های موازی ، کوچک حساب کردن رقیب، عدم نوآوری در لیست و سابقه افراد و نوع نگاه جامعه به آنها در نتیجه انتخابات تاثیر گذار است.