نماینده کنگره: برای تجارت با ایران نباید عجله کرد

«پیتر روسکام» یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت «ایلینوی» و رئیس کمیته فرعی نظارتی تأمین و معاش در یادداشتی در روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» با اشاره به لغو تحریم‌های هسته‌ای غرب علیه ایران و همچنین شوق شرکت‌های خارجی برای از سرگیری تجارت با تهران تأکید کرد که نباید برای تجارت با ایران عجله کرد.

وی تصریح کرد که کارکنان، سهامداران و مدیران اجرایی شرکت‌هایی که در حال بررسی ورود به بازار ایران هستند نباید وسوسه شوند.

این نماینده کنگره تجارت با ایران را با تجارت با تکفیری‌های «داعش» یکسان دانست و مدعی شد «اگر شما با داعش تجارت نمی‌کنید، نباید با جمهور اسلامی (ایران) نیز تجارت کنید».

وی ادامه داد: از زمان اجرای برجام، شرکت‌های غربی به آهستگی کشف فرصت‌های تجاری در کشوری که برخی آن را یک بازار در حال ظهور با پتانسیل بکر می‌دانند را آغاز کردند اما ایران یک بازار در حال ظهور با پتانسیل بکر نیست.

این نماینده کنگره آمریکا اینگونه ادامه داد: «ایران کشور اصلی حامی تروریسم در جهان است. ایران تأمین‌کننده و تولیدکننده بمب‌های دست‌ساز برای کشتن و ضرب و جرح هزاران آمریکایی و نیروهای ائتلاف در عراق و افغانستان است. ایران حامی و شریک بشار اسد در کشتار بی‌گناهان سوریه است که تابحال نیم میلیون نفر کشته شدند».

روسکام ایران را یک دشمن ژئوپلتیکی خطرناک توصیف کرد و گفت که این کشور قصد دارد یکصد میلیارد دلار سرمایه‌ای که در نتیجه کاهش تحریم‌ها به دست می‌آورد را صرف کشتار بیشتر می‌کند.

وی سپس با اشاره به این موارد نوشت که بعنوان رئیس کمیته امرار و معاش، از تمامی قدرت خود استفاده می‌کند تا مانع از دسترسی ایران به ابزارآلات مالی و غیره برای تقویت حمایت از تروریسم شود.

این نماینده کنگره تأکید کرد که به همراه دیگر نمایندگان کنگره تلاش می کنند تا افراد و شرکت‌هایی را که به دنبال تجارت با ایران هستند را شرمگین کنند و گفت: «این شرکت‌ها باید بین تجارت با آمریکا و تجارت با ایران، یک گزینه را انتخاب کنند».