شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در گفت‌وگو با شبکه العربیه به طرح ادعاهایی بی‌اساس علیه کشورمان پرداخت و گفت که ایران باید به طور کامل سیاست‌هایش در مقابل کشورهای منطقه را تغییر دهد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وی در ادامه اظهارات خصمانه خود گفت که اگر تهران سیاست هایش را تغییر دهد، بحرین و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) آماده‌اند تا فصل جدیدی از روابط خود را با ایران آغاز کنند.

به گزارش رویترز، این سیاست ها شامل توقف حمایت ایران از حزب الله لبنان می‌شود.

وزیر امور خارجه بحرین که کشورش در ژانویه 2016 در پیروی از عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرده است، افزود: ما یک پیغام برای ایران و پیروانش می‌فرستیم. ما اکنون برای مقابله با ایران بسیار جدی هستیم و هیچ تردیدی برای دفاع از مردم، کشورهای‌مان، منافع و برادران‌مان در منطقه نداریم، چراکه این مساله‌ای ضروری برای ما است.

شیخ خالد آل خلیفه در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی درباره اظهارات باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه‌اش با نشریه آتلانتیک که گفته بود عربستان سعودی باید سهم ایران را در منطقه بپذیرد، تنها به یک جمله اکتفا کرد و گفت که این مساله تغییری در سیاست ایجاد نمی‌کند.

بحرین که ایران را بارها به دخالت در امور کشورش متهم کرده است، در حالی این ادعاهای بی اساس را مطرح می کند که عملکردش در عرصه سیاست داخلی موجب بروز نارضایتی عمیق در میان اکثریت شیعه در این کشور شده است.

شیعیان اکثریت جمعیت را در بحرین تشکیل می‌دهند اما حکومت توسط اقلیت سنی اداره می‌شود و شیعیان از کم‌ترین امکانات برخوردارند و همواره با تبعیض و ظلم به دلیل عقایدشان مواجه هستند. این در حالی است که طبق حقوق بین‌الملل تمام شهروندان یک کشور آزاداند تا هر عقیده و مذهبی داشته باشند.

هم‌چنین از زمان بروز و افزایش نارضایتی‌های مردم بحرین و شروع اعتراضات گسترده آن‌ها، نیروهای حکومتی که از عربستان سعودی دستور می‌گیرند، این اعتراضات را سرکوب کرده و مردم را مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

گزارشات نهادهای حقوق بشری نیز نشان می‌دهد که حکومت بحرین در برخورد با معترضان مرتکب نقض حقوق بشر شده و حتی زندانیان و فعالان سیاسی بازداشت شده و این روند را مورد شکنجه و آزار قرار داده است.