سلاح هسته‌ای ایران، سلاحی علیه جهان عرب است!

 یک ژنرال صهیونیست کارشناس در امور ایران مدعی شد سلاح هسته ای ایران به طور کلی علیه جهان عرب - و نه رژیم صهیونیستی- نشانه گرفته شده است.

 

پایگاه صهیونیستی "نیوز وان" به نقل از ژنرال "تسوی ساغیه" اعلام کرد: ساکنان منطقه خوزستان ایران از عرب های سنی هستند و بیشتر نفت ایران در این منطقه موجود است.

 

این ژنرال که در دهه شصت میلادی (پیش از انقلاب اسلامی) مسئولیت آموزش نیروهای کُرد و ایرانی را برای مقابله با ارتش عراق بر عهده داشت، مدعی شد: جمال عبدالناصر، رئیس جمهور پیشین مصر گفته بود چیزی که نامش خلیج فارسی باشد، وجود خارجی ندارد؛ بلکه درست آن است خلیج عربی گفته شود. وی همچنین گفته بود باید عرب های خوزستان را از حاکمیت فارسی نجات دهیم؛ همچنانکه باید فلسطینی ها از دست اسرائیلی ها نجات پیدا کنند.

 

این ژنرال صهیونیست که در نشستی سیاسی در شهر لاد واقع در سرزمین های اشغالی سخن می گفت، افزود: هنگامی که شاه ایران متوجه شد اعراب به دنبال گرفتن این منطقه عربی (خوزستان) هستند، به دنبال دشمنان عرب ها گشت و به اسرائیل رسید.

 

این ژنرال اسرائیلی در ادامه ادعاهای  بی اساس خود افزود: ائتلاف میان ایران و اسرائیل در زمینه های مختلفی وجود دارد؛ از جمله زمینه اقتصادی که شاهد همکاری های بی سابقه ای هستیم.

 

این ژنرال صهیونیست همچنین گفت: در طول کارم در آموزش نیروهای ایرانی و کرد، ایرانی ها از من خواستند که آمریکایی ها متوجه وظیفه نظامی ام در کشورشان نشوند و کار من را حتی در برابر برخی ژنرال های ایرانی پنهان کردند. چرا که آنها می خواستند از اعتراضات کردها علیه ارتش عراق استفاده کنند.

 

این ژنرال صهیونیست در ادامه تصریح کرد:« از آن زمان تا کنون منافع میان اسرائیل و ایران تغییری نکرده است. آنچه تغییر یافته، تنها برخی بازیگران هستند! این که ایرانی ها می گویند هدف شان قدس (بیت المقدس) است، نشان دهنده این است که اسرائیل تنها وسیله ای در درگیری منطقه ای عرب ها و ایران به شمار می رود؛ اما هدف واقعی سیاست ایران نیست.»

 

ژنرال ساغیه در پایان ادعاهای خود گفت: ایران با ساخت سلاح هسته ای، آن را علیه اعراب و نه اسرائیلی ها نشانه گرفته است. حتی در صورتی که ایرانی ها سخنان [ آیت الله] خمینی را علیه اسرائیل تکرار کنند؛ اما از لحاظ استراتژیک مشخص است که سلاح هسته ای ایران علیه جهان عرب است.

 

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها استفاده از انرژی هسته‌ای برای تولید سلاح های اتمی را رد کرده و اعلام کردند‌اند که ایران در پی دستیابی به تسلیحات هسته ای نیست.