رمزگشایی از سخنان فرمانده سپاه/شمشیر انصار الله" بُرَنده‌تر می شود

ارتش و انصار الله بیش از یکسال است که با تجاوزات نظامی محور "آمریکایی-سعودی-اسرائیلی" مقابله می کند و توانسته اند  به خوبی در برابر تهاجم این محور ایستادگی کند.

در یکسال اخیر رژیم سعودی صدها دستگاه تانک و خودرو زرهی خود را از دست داده و در آوردگاه های مرزی چندین قلعه نظامی خود را از دست داده  که این موضوع مورد تاکید اعضای جنبش انصار الله بوده است.

"صادق الشرفی" عضو جنبش انصارالله و مسئول کمیته های مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان سعودی  درباره تلفات رژیم سعودی در جنگ یمن اظهار داشت: ۸۰۰۰ افسر سعودی در جنگ یمن کشته شدند.  وی ادامه داد: ال سعود و ال نهیان بیش از ۴۵۰  میلیارد دلار در جنگ یمن هزینه کردند و هیچ نتیجه ای نگرفتند.

عضو جنبش انصار  الله یمن با اشاره به اینکه جیره خواران سعودی و امارات در جنگ یمن هزینه سنگینی را پرداختند افزود: دشمن سعودی امریکایی هیچ نتیجه ای در جنگ یمن جز کشتار و ویرانی زیرساخت های یمن نگرفت.

وی   درباره خسارات رژیم سعودی در نبرد با انصار الله اظهار داشت: ما در جنگ یمن توانستیم ۱۲۰۰ تانک و زره پوش ائتلاف سعودی را نابود کنیم.  وی ادامه داد: همچنین ۷ قلعه نظامی مرزی سعودی نابود شد و پانزده فروند جنگنده عمدتا  اف ۱۶  نیروی هوایی ایتلاف را سرنگون کردیم.  عضو جنبش انصار الله ادامه داد: آنها همچنین ده ها فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین و هلیکوپترهای پیشرفته و ادوات جنگی خود را از دست دادند.  وی در پایان با بیان اینکه مردم یمن پیروز خواهند شد گفت: دشمن در صورت ادامه جنگ ده ها برابر خسارت خواهد دید.

 

جنبش انصار الله یمن با حمایت از انقلاب مردمی یمن در مقابل تجاوزات ائتلاف سعودی ایستاده و در این پروسه توانسته سعودی ها را زمین گیر کند که البته "عبدالملک بدر الدین" دبیر کل جنبش انصار الله یمن  شکست پادشاهی عربستان را قطعی دانسته است. سردار سرلشکر "محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه در این زمینه نکاتی را بیان کرده است.

**بازخوانی اظهارات  "سرلشکر جعفری"

سردار سرلشکر "محمد علی جعفری" فرمانده کل سپاه در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال 95 با تبیین مسائل جاری کشور و تحولات منطقه و نقشه‌ها و ترفندهای جدید جبهه دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی و چگونگی مقابله با آنها اظهار داشت: حفظ ظرفیت بقا در انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و کمک به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیرمحافظه کارانه‌ی ما از انقلاب اسلامی است.

 

 

وی ادامه داد: ما مردم فلسطین و یمن را تنها نخواهیم گذاشت و شمشیر انصار الله به یاری خدای بزرگ برنده‌تر خواهد شد.  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز رفتار ذلیلانه حکام برخی از کشورهای عربی در حمایت از اسرائیل و قتل عام مردم بیگناه یمن و فلسطین توسط حکام آل سعود، آبرو و عزت امت عربی را در معرض خطر قرار داده است.

ارتش و انصار الله در جنگ یمن از سلاح های مختلفی استفاده کردند که نمونه آن موشک "توچکا" ، "قاهر 1" ، "صرخه" ، "اورگان" ، "نجم الثاقب 1" و "نجم الثاقب 2" بوده که خسارت های سنگینی به رژیم سعودی  وارد آورده  است.

موشک "توچکا" و "قاهر" بارها مواضع سربازان ارتش عربستان و امارات عربی متحده را در "مارب" هدف قرار داده که در اثر آن صدها نظامی سعودی کشته شدند و ادوات نظامی آن ها در این شهر منهدم گردید.

 

 

**منظور از "بُرَنده‌تر شدن" شمشیر انصار الله چیست؟

البته نیروهای یمنی از ده سال پیش توسعه برنامه موشکی خود راآغاز کرده و به نظر می رسد مسئولین این کشور  تجاوزات رژیم سعودی را پیش بینی می کردند که این اقدام را انجام دادند و به نظر می رسد،  بُرَنده‌تر شدن شمشیر انصار الله به گسترش توان بومی یمنی ها در ساخت موشک اطلاق می شود.

 

 

روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به فجایع انسانی ناشی از حملات هوایی عربستان سعودی علیه مردم بی گناه یمن تصریح نوشت:  ریاض پس از گذشت یک سال از آغاز این جنگ، به هیچ یک از اهدافش (در یمن) نرسیده است.

این روزنامه  در این گزارش نوشت: سخت است بتوان متصور شد که جنگ بی رحمانه عربستان در یمن دستاوردی به غیر از شکست و ناکامی داشته است. بر اساس یافته های سازمان ملل متحد، مداخله نظامی عربستان در یمن که از یک سال پیش آغاز شد، دست کم 6 هزار و400 تن کشته، 30 هزار مجروح و 2 میلیون و پانصد هزار آواره یمنی برجای گذاشته است.

این روزنامه افزود: هدف اصلی عربستان سعودی که بازگرداندن "عبدربه منصورهادی،" رئیس جمهور مخلوع یمن، بود حاصل نشد. حتی اگر هدف آنها مهار کردن کشورهای رقیب در منطقه باشد نیز به سرانجام نرسید و چنانچه هدف ائتلاف به رهبری عربستان مبارزه با تروریسم نیز بوده است ناکام ماند.

 

** به نظر نمی رسد انصارالله به این راحتی شکست بخورد

 

گاردین با بیان اینکه یمن اکنون با قحطی مواجه شده است افزود: به گفته موسسه خیریه آکسفام، کمبود مواد غذایی در این کشور فقیر جهان عرب بیداد می کند. این روزنامه نوشت: شواهد حاکی است که به نظر نمی رسد جریان انصارالله به این راحتی شکست بخورد و  عربستان سعودی تاکنون هزینه سیاسی زیادی را به خاطر ماجراجویی هایش در یمن پرداخته، این اقدامات، به ویژه اعدام اخیر شیخ نمر روحانی برجسته شیعی، سبب برجسته شدن وضعیت وخیم حقوق بشر در این کشور شده است.  

این روزنامه به نقل از "سجاد محمد ساجد،" یکی از مدیران ارشد خیریه آکسفام، نوشت: تخریب مزارع، محاصره اقتصادی و بحران سوخت سبب افت شدید تولید محصولات زراعی در یمن شده و به دلیل کمبود مواد غذایی قیمت ها سر به فلک کشیده است. اکنون 14 میلیون و 400 هزار نفر از مردم یمن گرسنه هستند و اکثریت مردم توان تحمل افزایش قیمت ها را ندارند.

 

مجموعا شمشیر برنده انصار الله در چند ماه اخیر صدها خودرو زرهی رژیم سعودی و همپیمانانش را در نقاط مختلف نابود کرد و پیروزی انصار الله با توجه به تاکتیک ها و ادواتی که دارد در جنگ نزدیک است.