انتقاد ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانی از دولتی ها/ مدعیان اصلاح طلبی براى کردستان وکیل الدوله خلق نکنند

به گزارش خبرنگار افکار نیوز ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانى شاخه استان کردستان در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم بیانیه خطاب به مردم استان صادر کرده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

اهالى محترم استان کردستان

مرحله اول انتخابات با آراى معنا دار و متفاوت مردم محروم این دیار با مردم تهران و انتخاب سه تن از پنج نماینده کردستان را با رویکردى مطالبه گرانه پشت سر گذاشته شد. دلیل این تفاوت در رفتار متفاوت دولت آقاى روحانى نسبت به مردم کردستان در برابر مردم تهران نهفته است.

اینک براى تکمیل پیام مرحله اول و انتخاب نمایندگانى همسو و متحد با نمایندگان انتخاب شده لازم است.

به نسخه هایى که مرکز نشینان مدعى اصلاح طلبى و دولتى ها براى ما پیچیده و خروجى آن خلق وکیل ادوله ها براى ایجاد تفرقه در مجمع نمایندگان استان و مهار مطالبات مان است نباید اعتنا کرد.

براى منسجم کردن مجمع نمایندگان استان دو نفر باقیمانده باید از کسانى انتخاب شوند که چون دور قبل عامل غفلت و اختلاف نباشند. مجلس جاى تحصیلات تکمیلى و تسهیلات فردى نیست. مجلس میدان دفاع از حقوق ملت در برابر دولت است. نه بر عکس.

پیش نیاز تحقق وعده هاى عمل نشده دولت محترم در کردستان به ویژه بیانیه 10 ماده اى حقوق اقوام و ادیان و فرمایشات شخص جناب روحانى در سفرهاى قبل و بعد از انتخاب شان وجود نمایندگان ثابت قدم و مطالبه محور و متحد است. کسانى که براى ماندن در کرسى نمایندگى چون آفتاب پرست رنگ عوض مى کنند. بلا شک با ملت خود یک رنگ نخواهند بود.

نمایندگانى که رایزنى براى اخذ تایید صلاحیت خودرا بر رایزنى در مجلس براى تصویب طرح مناطق آزاد ترجیح دادند.

نمایندگانى که با وجود عضویت در کمیسیون اقتصادى نتوانستند از بانکهاى زیر مجموعه کمیسیون متبوع تسهیلات براى طرحهاى زیر بنایى حوزه انتخابیه شان در دوران دولتهاى قبلى و فعلى اخذ نمایند. به جاى شروع کارخانه سیمان در مریوان معاون اول رئیس جمهور را براى افتتاح نانوایى همراهى مى کنند.

نمایندگانى که دولتمردان نا خوانده و نا خواسته حاکم بر استان سعى در تحمیلشان به مردم کردستان دارند. قابلیت نمایندگى استان محروم و عقب مانده اى نخواهد داشت.

عدم استقبال مردم کردستان در سفر ریاست محترم جمهور و اعطاى راى بالا به قربانیان عملکردهاى تنگ نظرانه طیف انحصار طلب حاکم بر مدیریت استان نشانه اعتراض عمومى به کارنامه این دولت است. این جریان براى تداوم تسلط خود بر پستهاى خویش و تثبیت ناکار آمدى هایشان در این مرحله با بهره گیرى از تمام ظرفیتهاى مالى ورسانه اى وارد عمل شده اند.

ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانى شاخه کردستان . با درک شرایط بغرنج حاکم بر مدیریت استان و فعل و انفعالات پشت پرده تنها راه رساندن پیام مردم کردستان به دولت محترم و برون رفت از رکود حاکم بر مدیریت استان رادر انتخاب نمایندگانى مى داند که دست نشانده احزاب و دولتمردان نباشند.

ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانى شاخه کردستان به لحاظ نقشى که در تدوین و تعقیب بیانیه حقوق اقوام وادیان ریاست جمهورى داشته است، رسالت خود مى داند در ایام قانونى تبلیغات نسبت به معرفى کاندیدا هایى مردمى در برابر کاندیدا هاى دولتى در حوزه هاى سنندج ، دیواندره کامیاران و مریوان و سرو آباداقدام نماید .

کردستان در مجلس شورای اسلامی پنج نماینده دارد که سه نماینده در مرحله اول در هفتم اسفند انتخاب شدند و 2 نماینده در مرحله دوم و در دهم اردیبهشت انتخاب می شوند.