چرا توان موشکی خط قرمز ایران است؟+تصاویر

 امپریالیسم به رهبری ایالات متحده آمریکا به دنبال آن است تا با هر روش ممکن  جلوی پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران را در منطقه بگیرد .

 

ایالات متحده آمریکا با بیان ابعاد مختلف  "ایران هراسی"  و مطرح کردن موضوعات هسته ای و موشکی و حقوق بشر و حمایت از گروه های مقاومت تلاش می کند تا علاوه بر پیگیری سناریو مذکور ، جمهوری اسلامی ایران را از داشتن توان نظامی بازدارنده محروم کند. 

اخیرا "جان کری" وزیر امور خارجه ایالات متحده مدعی شده، می توان موضوع آزمایش های موشکی را حل و فصل کرد  که البته این موضوع با واکنش تند سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" معاون و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح مواجه شد.

 

چرا

 

**بازخوانی اظهارات  " سردار جزایری"

سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری"  معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امریکا پس از دیدار با اعضای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر آمادگی برای همکاری با ایران در حل و فصل موضوع آزمایش‌های موشکی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دکترین و راهبردهای دفاعی بازدارنده و امنیت ساز خود را مستقل از خاص و نیت قدرت‌های مستکبر و بیگانگان طراحی و دنبال می‌کند و اجازه دخالت به احدی در این زمینه را نخواهد داد.

 

چرا

 

 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ظاهرا گوش امریکایی‌ها به روی حرف حق و خواست ملت‌ها بسته است و تمایل دارند همواره از موضع زورگویی و قلدرمابانه با کشورهای مستقل و آزاده سخن بگویند، گفت: برای چندمین بار تاکید می‌شود قدرت موشکی غیر قابل مذاکره و از خطوط قرمز ملت ایران بوده و برای توسعه توانمندی‌های دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد.   سردار جزایری خاطرنشان کرد: به رغم مواضع صریح رهبری معظم و خواست خدشه ناپذیر ملت ایران، ظاهرا امریکایی‌ها همچنان در رویای سریال برجام‌ها هستند که یکی از آن‌ها سلب اقتدار دفاعی و تضعیف قدرت موشکی نیروهای مسلح ما است.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران قربانی تهاجمات آمریکا و متحدان منطقه‌ای کاخ سفیده بوده و راهبرد خود را بر عدم غفلت راهبردی برابر سیاست‌ها و نقشه‌های آن‌ها قرار داده است، تصریح کرد: امریکایی‌ها همچنان در چنبره محاسبات غلط علیه ایران گرفتار هستند. به آن‌ها توصیه می‌کنیم با عینک شفاف و واقع بین به مسائل جهانی به ویژه آنچه در ایران و منطقه می‌گذرد نظاره کنند و بدانند مدت‌ها است که عینک کدخدایی و خود را ابرقدرت بلامنازع جهان دانستن زیر پای ملت ها شکسته است.    وی تصریح کرد: اگر امریکایی‌ها مقداری به هزینه‌هایی که در دهه‌های اخیر در منطقه پرداخته‌اند بیاندیشند، کمی رعایت احتیاط را در دستور کار خود قرار خواهند داد. 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم برخورد قاطع و شفاف با دخالت امریکایی‌ها در مسائل ایران به ویژه در حوزه دفاعی گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود در قبال گستاخی‌های امریکا به ویژه وزیر امور خارجه ایالات متحده به موقع و قاطعانه واکنش نشان دهند و با اعلام وحدت راهبردی و اراده ملی در ایران اسلامی برای صیانت،‌ تقویت و توسعه ظرفیت‌های دفاعی و موشکی وجود هرگونه شکاف و دوگانگی در این زمینه را از ذهن مقامات امریکایی پاک کنند.   وی افزود: به فضل الهی و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری نفوذ جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون در فراتر از منطقه توسعه یافته و جوامع بشری را شیفته گفتمان انقلاب اسلامی ساخته است تداوم خواهد یافت و در آینده‌ای نه چندان دور حقیقت بیداری ملت‌ها افول سلطه آمریکایی را رقم خواهد زد.

**"توان موشکی"   یکی از شاخص های امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

"توان موشکی"   یکی از شاخص های امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بوده که در آن استفاده از هرگونه اقدام نظامی از سوی مقامات آمریکایی و همپیمانانش را به یک رویا تبدیل کرده است. 

 

چرا

چرا

 

در سه دهه اخیر همواره ایالات متحده آمریکا ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده و این موضوع ارتباطی به موضوع "دموکرات" یا "جمهوری خواه" ندارد و مقامات  "کاخ سفید"  در هر حزب و جناحی که بوده اند ، جمهوری اسلامی ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده اند.

از جمله مقامات آمریکایی که جمهوری اسلامی ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده اند می توان به "جورج دبلیو بوش" رئیس جمهور سابق نئومحافظه کار آمریکا ، "باراک اوباما" رئیس جمهور کنونی ایالات متحده ، "اشتون کارتر" وزیر دفاع  و... اشاره کرد.

برای مثال یکبار باراک اوباما گفته بود: "می توانم ارتش (نیروهای مسلح) ایران را به طور کامل  نابود کنم "؛ هر چند که این اظهارات که مطرح گردیده یک گزافه گویی مشمئز کننده بوده و آمریکا توانایی عملیاتی کردن آن را ندارد ؛ اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن توانمندی موشکی دشمنان را از هرگونه اقدام نظامی بازداشته است.

 

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دراین زمینه اظهار داشت: ما امروز قدرت اول منطقه هستیم یعنی هم می توانیم از وقوع جنگ جلوگیری کنیم و هم اگر جنگی علیه ما اتفاق بیفتد آن را با شکست مواجهه خواهیم کرد و سند این ادعای ما نیز 27 سال گذشته است؛ چرا که از زمانی که جنگ تمام شد تا الان آمریکایی ها می خواستند 2 بار و اسرائیلی ها نیز قصد داشتند که 3 بار به ایران حمله کنند اما نتوانستند.

 

 

وی با طرح این سوال که چه عواملی باعث شد که هم اکنون این آرامش در ایران حاصل شود و چه مسئله ای باعث شد که از وقوع جنگ های دیگر در ایران جلوگیری شود بیان داشت: علت این آرامش در ایران سیستم بازدارندگی کشور است که بخش مهمی از این سیستم را سیستم موشکی کشورمان تشکیل می دهد.

**چرا توان موشکی جمهوری اسلامی ایران خط قرمز است؟

اولین دلیلی که می توان به غیر قابل مذاکره بودن توان موشکی نسبت داد این است که قدرت موشکی ایران جزئی از امنیت ملی جمهوری اسلامی بوده و اگر این موضوع مورد مذاکره قرار بگیرد امنیت ملی به خطر خواهد افتاد.

دومین دلیل دشمنی های منطقه ای و فرامنطقه ای است؛ اگر جمهوری اسلامی بخواهد برسر موضوع موشکی مذاکره کند، دشمنان منطقه ای همچون اسرائیل و رژیم سعودی  از این موضوع سو استفاده خواهند کرد.

اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم می بینیم که در سال 1981 ، ارتش اسرائیل نیروگاه اتمی "اوسیراک" عراق را ویران کرد و در سال 2007 به نیروگاه اتمی سوریه حمله ور شد . اما چرا به جمهوری اسلامی حمله نمی کند؟ پاسخ این سوال در جمله طلایی رهبر معظم انقلاب نهفته است.

 در سال 92 "حضرت آیت الله خامنه ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی در اول فرودین ماه سال مذکور در جمع زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا فرمودند: "رژیم صهیونیستی در حد و اندازه ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران قرار بگیرد ؛ اگر غلطی از آن‌ها سربزند ، جمهوری اسلامی "تل آویو" و "حیفا" را با خاک یکسان خواهد کرد" .

 

چرا

 

دلیل دیگری که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران قدرت موشکی و مذاکره درباره آن را خط قرمز می داند ، تهدیدات نظامی یکجانبه آمریکاست. همانطور که یکی از فرماندهان نظامی گفت اگر قدرت موشکی نبود تاکنون چند بار از سوی آمریکا مورد تهاجم قرار گرفته بودیم.

در مجموع هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی ایران مانند آمریکایی ها در موضوع موشکی فکر نمی کنند و در این پروسه همه مقامات کشورمان بر حفظ  یکپارچگی قدرت نظامی اعتقاد دارند.