واکنش کمیسیون امنیت به ادعای پنتاگون درباره کشتی ایرانی

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه نیروی دریایی آمریکا اقدام به توقف و ضبط یک فروند کشتی ایرانی حامل هزاران قبضه سلاح در دریای عرب نموده است، اظهار کرد: تا به امروز گزارش دقیق و جامعی در مورد این موضوع به دست ما نرسیده است اما به طور حتم کمیسیون امنیت ملی این موضوع را پیگیری می کند.

 

وی افزود: ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه این کشتی ایرانی بوده است اثبات نشده و نمی توان بر اساس اظهارات آمریکایی ها در این باره تصمیمی اتخاذ کرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مگر هر کشتی یا قایقی به سمت یمن پیش می رود ایرانی است در اقیانوس هند قاچاقچیان و دزدان دریایی حضور فعالی دارند که ممکن است به نام ایران اقداماتی را انجام دهند لذا اگر آمریکایی ها می توانند ادعای خود را ثابت کنند وارد عمل شوند در غیر این صورت این موضوع دروغ محض است.

 

کوثری خاطر نشان کرد: مراجع و نهادهای بین المللی برای رسیدگی به موضوعاتی از این قبیل وجود دارد لذا مقامات آمریکایی بهتر است دست از ادعاهای واهی خود بردارند.

 

وی با اشاره به اینکه ما در صورت نیاز از وزارت خارجه درخواست خواهیم کرد تا توضیحات لازم را در این باره ارائه دهند اظهار کرد: نمی توان بر پایه استنادات پنتاگون این موضوع را باور کرد.

ادعای دستگیری دو ایرانی در آلمان به جرم جاسوسی

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پیرامون خبر دستگیری دو ایرانی در آلمان به جرم جاسوسی گفت: بدون شک از وزارت خارجه درخواست خواهیم کرد تا این موضوع را پیگیری و گزارش آن را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهد.

ارائه گزارش کمیته برجام به مجلس

 

کوثری همچنین درباره ارائه گزارش کمیته برجام به مجلس گفت: بنابر مصوبه قانونی تیم مذاکره کننده باید هر سه ماه یکبار گزارش مکتوبی را از روند برجام به مجلس ارائه دهد که مهلت این موضوع 26 فروردین ماه است.