ماجرای حجاب کارمند عالی رتبه روسیه در ایران

اما در همین زمینه اخیرا سایت اسپوتنیک مطلبی را منتشر کرده که خاطره رئیس اسبق اطلاعات خارجی روسیه از سفر سری خود به ایران در سال ۹۲ میلادی است .این سایت می نویسد  یوگنی پریماکوف مسئول اطلاعات خارجی روسیه در آن سال به همراه دو خانم دیگر که یکی پزشک و دیگری منشی وی بود به ایران سفر می کند .مطابق سفر های دیپلماتیک ماشینی در پایه پله های هواپیما متوقف می شود و وی سوار این ماشین می شود ولی در این هنگام به همراهان وی به هیچ طریقی اجازه ندادند که پابر زمین ایران بگزارند.ظاهرا این افراد قانون حجاب را که از قوانین ایران است موقع پیاده شدن از هواپیما  رعایت نکرده بودند.

 

این خبرگزاری تاکید می کند که کارمندان سفارت روسیه برآن شدند که مسئله را همانجا حل و فصل نمایند. بنابراین چند دقیقه بعد یکی از خانمها از همسرش چند روسری گرفت و به هواپیما آورد.و بدین ترتیب مساله حل شد.

این سایت یادآوری می کند که مسائل این چنینی در پروتکل ها و قوانین کشور ها بعضا باعث کدورت های بسیار زیادی در بین کشور ها می شود و حتی باعث شروع دشمنی هایی از همین ناحیه در روابط دو کشور شده است. ولی این مساله نه تنها باعث کدورت در بین روابط ایران و روسیه نشد بلکه باعث شد این دو همراه خانم به حجاب علاقه بیشتر ی از خود نشان دهند.

سایت اسپوتنیک می نویسد :”روز بعد ، خانم ایرینا ، پزشک اول پریماکوف نه تنها از پوشیدن حجاب اجباری امتناع نکرد بلکه به این مد ایرانی علاقه مند شد. آنطور که می گویند ، او به همراه کارمند سفارت تقریبا نصف روز بعد را در مغازه های تهران به دنبال شال و مانتوهای متنوع بود.”

این سایت در انتهای گزارش خود با اشاره به گسترش حجاب در کشور های غربی و با توجه به این خاطره می نویسد :حالا من اگر به جای صاحبان بوتیک های لباس در پایتخت ایران بودم انتظار داشتم که از هفدهم آوریل فروشم بیشتر شود. چرا که در این روز اولین خط پرواز ایر فرانس در مسیر پاریس —تهران کارش را آغاز کرد.”