توضیحات جوانفکر درباره تشبیه مخالفان احمدی نژاد به زباله

علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس دولت نهم و دهم درباره اینکه برخی رسانه‌ها، سخنرانی‌های اخیر احمدی‌نژاد را آغازی بر فعالیت‌های انتخاباتی وی برای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان می‌کنند، اظهار داشت: گمانه‌زنی درباره تحولات کشور یک روش رسانه‌ای محسوب می‌شود و نمی‌توان به این مساله خرده گرفت، زیرا بخش عمده‌ای از رسانه‌های کشور کارکرد سیاسی و حزبی محض دارند و برپایه جهت‌گیریهای خاص خود، با افکار عمومی بازی می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: فکر می‌کنم گمانه‌زنی‌های دور از واقعیت درباره دکتر احمدی‌نژاد تا حدودی قابل توجیه باشد زیرا کسانی که طی پنج سال گذشته انواع توهین‌ها و تهمت‌ها را علیه رئیس‌جمهور سابق و دولت او مطرح کردند، اینک به بی اثر بودن تلاشهای خویش واقف شده و خود را نزد افکار عمومی بازنده احساس می‌کنند.
   
جوانفکر همچنین در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌ها بر این باورند که احمدی نژاد درسخنان خود در شهر آمل مخالفان خود را به زباله تشبیه کرده است، گفت: سخنان احمدی‌نژاد در اجتماع بزرگ مردم قدرشناس آمل، متمرکز بر این مساله بود که هیچ چیز قادر به ایستادگی در برابر اراده ملت ایران نیست و رودخانه عظیم ملت، زباله‌ها را از مسیر حرکت خود کنار خواهد زد. سمت و سوی سخنان احمدی نژاد همواره بر روشنگری نسبت به ترفندها و توطئه‌های شیطان بزرگ است. واقعا عجیب به نظر می رسد که برخی افراد یا جریانها چرا خود را مصداق زباله فرض کرده‌اند؟ زیرا در این صورت پذیرفته‌اند که آنها مسیر حرکت ملت را سد کرده‌اند!

 

 

 

مشاور رسانه‌ای رئیس دولت نهم و دهم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر آقای احمدی نژاد به دنبال اهداف انتخاباتی نیست ، این سخنرانی‌ها به چه منظور انجام می‌شود؟ تصریح کرد: رویکرد احمدی‌نژاد بازخوانی خط امام (ره) و تبیین آرمانهای انقلاب است که به عنوان یک وظیفه ملی و انقلابی همواره آن را پیگیری می‌کند و به نظر بنده این امر یک تکلیف عمومی بویژه برای همه دل بستگان به آرمانهای انقلاب و تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور محسوب می‌شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: برایم عجیب است که اهتمام رئیس جمهور سابق به انجام این مهم، تا این حد خشم و ناراحتی برخی افراد و جریانها را برانگیخته است؟! به راستی تبیین گفتمان امام (ره) منافع چه کسانی را با خطر مواجه می‌سازد؟