ارسال 60 تن کیک زرد از سوی آستانه به ایران

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری با همتای قزاقستانی خود که دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد برگزار شد، ضمن قدردانی از نورالسلطان نظربایف برای پذیرش دعوت وی و سفر به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از زمان استقلال قزاقستان در سال 1991 تا به امروز همواره روابط دو کشور با توسعه و گسترش همراه بوده است.

 

روحانی با بیان اینکه کشور قزاقستان به عنوان یک کشور دوست و همسایه برای ما حائز اهمیت است، افزود: دولت قزاقستان در دوران تحریم و همچنین دوران مذاکرات هسته‌ای بعنوان یار جمهوری اسلامی ایران بود و دو دور مذاکرات در این کشور ترتیب داده شد.

رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: کشور قزاقستان در دوران اجرای برجام با ارسال 60 تن کیک زرد به ایران کمک خوبی در اجرای برجام کرد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: در این سفر هم مجموعا 66 سند تفاهم و همکاری بین دو کشور در بخش‌های خصوصی و دولتی به امضا رسید که نقطه عطفی در روابط دو کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شروع همکاری‌های بانک‌های مرکزی دو کشور و اقدامات کارگزاری بانک‌ها و همچنین تسهیل در روادید بازرگانان ایرانی برای رفت و آمد به قزاقستان و حمایت دولت از بخش خصوصی قدم‌های مهمی است که در توسعه اقتصادی کشور برداشته شده است.

 

 

این خبر در حال تکمیل است...