توضیح توکلی درباره خبر دروغ روزنامه های اصلاح طلب

گروه سیاسی افکارنیوز،احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی درواکنش به انتشار خبر دروغ روزنامه های اصلاح طلب نوشت:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیران مسئول محترم روزنامه های شرق، اعتماد،  آرمان، ابتکار، اسرار، ایران، فرهیختگان

در صفحه اول شماره امروز دوشنبه 23/01/1395 روزنامه های تحت مدیریت شما برادران از قول من مطالبی به آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین و دولت وی نسبت داده شد که ساخته و پرداخته کسانی به نظر میرسد که اعتنایی به این دستور خداوند کریم ندارند که در قرآن فرمود:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ اى کسانى که ایمان آورده‏اید براى خدا به داد برخیزید [و] به عدالت‏ شهادت دهید و البته نباید دشمنى گروهى شما را بر آن دارد که عدالت نکنید عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است و از خدا پروا دارید که خدا به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است.

 درست است که تصویب قرض شش ماهه 5/2 (دو و نیم) میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در تاریخ 26/04/1392 در روزهای آخر دولت پیشین انجام شده ولی پرداخت ها از 17/07/1392 آغاز شده و تمام تخلفات اشاره شده در نطق من مربوط به زمان صدارت آقای دکتر روحانی است. مواضع شفاف مرا در باره عملکرد اقای دکتر احمدی نژاد همه میدانند، ولی نه من و نه هیچ مسلمانی حق ندارد به دروغ زبان بگشاید و نسبت به مخالفانش بی محابا هرچه میخواهد بگوید. ارقام ساختگی و نسبت های ناصواب در تیتر و متن خبر منتشر شده در  روزنامه های تحت مدیریت شما زیاد است. صوت سخنان من در سایت رادیو فرهنگ    موجوداست. (http://radio.iranseda.ir/LightBox/?ch=16&d=4/10/2016%2011:00:00%20AM&t=11:00) و قابل قبول ترین خبر تنظیم شده را سایت الف منتشر کرده است (http://alef.ir/vdcevx8x7jh8eoi.b9bj.html?343980). متن پیاده شده قسمت مورد نظر این است: "  برای مزید اطلاع نمایندگان و دولت محترم عرض می کنم در روزهای آخر دولت پیشین یک مصوبه ای شورای عالی امنیت ملی داشت که 2.5 میلیارد دلار از صندوق بدهد با سود صفر و شش ماهه برای واردات مواد اولیه، دارو و کود.

توجه بفرمایید شش ماهه باید بر می گرداندند اما شرکت جهاد سبز اومده از 152 میلیارد تومانی که گرفته فقط 45 میلیارد را برگردانده و بقیه اش را ساختمان خرید و به شرکتهای دیگر قرض داده، حق العمل بازرگانی داده. مدیرعامل شرکت بازرگانی و خدمات صنایع روستایی و عشایری شاهد از 236 میلیاردی که گرفتند رفتند 173 میلیارد داده دو تا ساختمان خریده ، خیال نکنید اگر پول بدهید دست شرکت های دولتی کار درست می شد. مدیر کل ذی‌حسابی  و امور مالی وزارت خانه رفته با این پول ها کارهای عجیب و غریبی کرده مثلاً 721 میلیون تومان صرف بودجه رفاهی پرسنل خودش کرده " این ها با آنچه دیروز منتشر ساختید چه نسبتی دارد؟ هماهنگی بین این همه روزنامه نیزدر این خلاف گویی نیز بسیار غم انگیز است و مغایر دستور دیگر قرآن.

فکر میکنم شما ضمن انتشار کامل توضیح بنده و تصحیح این مورد، محتاج تغییر مسیر هستید تا با تشدید اختلافات بیش از این به مصالح ملی و منافع مردم آسیب نرسد و فردای قیامت به خلق خدا بدهکار نشوید.

احمد توکلی

نماینده مجلس شورای اسلامی