توافق سران اصلاحات برای تکیه عارف بر صندلی ریاست!

علی صوفی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران درباره مخالفت برخی از اصلاح‌طلبان نظیر اعضای حزب کارگزاران با ریاست عارف بر مجلس دهم، گفت: صد در صد مخالف این تفکر هستم و این موضوع را تکذیب می‌کنم، اصلا موضوع به این شکل نیست که گفته می‌شود، چون اصلاح‌طلبان همچنان روی موضع خودشان برای ریاست عارف هستند.

وی افزود: توافق برای ریاست مجلس دهم بین سران اصلاحات، آقایان هاشمی، روحانی و رئیس دولت اصلاحات صورت گرفته و توافق این بوده و هست که ریاست کرسی مجلس آینده از آن عارف باشد.

صوفی افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد از ترکیب مجلس را اصلاح‌طلبان تشکیل داده‌اند و این به دور از عقل است که مجلس دست اصلاح‌طلبان باشد و ما بخواهیم ریاست آن را به کسی دیگر واگذارکنیم، کسی که هویتش با ما یکی نیست.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران درباره دیدار اخیر 140 نفر از نمایندگان راه یافته به مجلس با آقای لاریجانی و توافق آنها بر سر ریاست وی، گفت: آقای لاریجانی امکانات مجلس را در دست دارد و از موضع ریاست مجلس، نمایندگان را ساپورت می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: همین اکنون 124 نفر از نمایندگان مجلس اصلاح‌طلب هستند و حداقل 40 نفر هم از دور بعدی به ما می پیوندند؛ اگر ترکیب مجلس طوری باشد که مجبور به ائتلاف شویم آن وقت است که تصمیمات دیگری را خواهیم گرفت، اما اگر مجبور به ائتلاف نشویم و اکثریت آراء با ما باشد قطعا و بلاشک عارف رئیس مجلس آینده است.