آیت‌الله خامنه‌ای رهبر تمام مسلمانان جهان است

محمدحسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان و حجت‌الاسلام شریفی از اعضای شورای مرکزی و محمدی رئیس دفتر سیاسی آن حزب با محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی و حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: حزب مؤتلفه اسلامی حزبی قوی با نیم قرن مبارزه و فعالیت سیاسی است و ما خواستار توسعه روابط بین دو حزب در مسایل سیاسی و منطقه ای هستیم.

وی ادامه داد: استکبارجهانی به دنبال اسلام هراسی و ایران هراسی است و همه طرح و برنامه آنها این است که مسلمانان را به جان هم بیاندازند.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان افزود: آمریکایی‌ها و استکبار جهانی گروه‌های افراطی و تکفیری مانند داعش را به وجود آورده اند تا بتوانند به اختلافات میان مسلمانان دامن بزنند.

جعفری تصریح کرد: در حزب رفاه ملی افغانستان شیعه و سنی در کنار هم هستند و با یکدیگر در مقابل سیاست‌های استکباری و استعماری دشمنان ایستاده اند.

وی گفت: مشکل امروز منطقه مشکل تنها ایران و یا افغانستان نیست؛ بلکه موضوع بر سر اسلام است که دشمنان می‌خواهند اسلام را از بین ببرند و ما خود را مأمور به وظیفه می‌دانیم تا در جهت رسوایی سناریوهای دشمنان حرکت کنیم.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان تصریح کرد: استکبار جهانی می‌خواهد اسلام آمریکایی را پیش ببرد و ما باید مروج اسلام ناب محمدی که امام خمینی (ره) آن را زنده کردند، باشیم.

جعفری ضمن انتقاد از سیاست‌های آل سعود در عربستان و منطقه گفت: آل سعود با به وجود آوردن تروریست‌های تکفیری و طالبان و داعش  می‌خواهند این تروریستها دامن آنها را نگیرند و به همین دلیل تروریست صادر می‌کنند اما دود کارهای تکفیری‌ها به چشم آل سعود خواهد رفت.

وی تأکید کرد: ما تکیه ای جز ایران نداریم و حضرت آیت اله العظمی خامنه‌ای نه تنها رهبر ایران بلکه ولی امر مسلمین جهان و رهبر جهان اسلام هستند و بدیلی برای ایشان وجود ندارد.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نیز در این دیدار نیز ضمن تأکید بر روابط احزاب اسلامی اظهار داشت: احزاب کشورهای اسلامی به خصوص احزاب خط مقاومت که در مقابل استکبارجهانی و آمریکا و اسرائیل هستند باید با هم ارتباط داشته و همکاری کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) نهضت انقلاب اسلامی را متعلق به خدا می‌دانستند و تنها متعلق به جغرافیای ایران نمی‌دانستند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: مرحوم عسگر اولادی در جلسه ای خدمت امام (ره) نقل می‌کردند که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند هدف نهضت انقلاب اسلامی اسلامی کردن ایران، اسلامی شدن کشورهای اسلامی و جهانی شدن اسلام است.

حبیبی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی در همین چارچوب همواره حرکت کرده و علت دوام آن قوت ایدئولوژیک این حزب است.

وی با اشاره به سیاست این حزب در ارتباط با احزاب خارجی گفت: ما به دنبال ائتلاف با همه احزاب اسلامی هستیم و در این موضوع  اولویت برای ما احزابی هستند که در خط مقاومت قرار دارند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: به هیچ عنوان نباید اختلاف میان شیعه و سنی را دامن زد؛ اما ما اعتقاد داریم وهابیت و تکفیری‌ها مسلمان نیستند و در حال حاضر شیعه و سنی وظیفه دارند در مقابل گروه‌های تکفیری با تمام قوا ایستادگی کنند.

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی نیز در این دیدار ضمن  خیر مقدم به دبیر کل و دیگر اعضای حزب رفاه ملی افغانستان با اشاره به مسائل منطقه ای و مسائل افغانستان اظهار داشت: استعفای وزرای افغانستان و سفر جان کری به آن کشور  نشان از همراهی دولت افغانستان و امریکا دارد و هنوز پیمان امنیتی افغانستان و امریکا مشخص نشده اما نشان می‌دهد آنها به دنبال میدان دادن بیشتر به طالبان هستند و به نظر این نوع عملکرد در واقع زمینه ساز حضور بیشتر داعش و طالبان در افغانستان خواهد بود که منجر به آسیب‌های جدی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: مفهوم دولت وحدت ملی در افغانستان این است که با طالبان کنار بیایند و با آنها وحدت کنند و این مسئله ای نیست که به راحتی بتوان ان را پذیرفت و آمریکا می‌خواهد داعش را از جایی که در حال سقوط است به افغانستان و پاکستان منتقل کند که باید در این زمینه هوشیار بود .

رئیس مرکز امور بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: آمریکایی‌ها و استکبار جهانی می‌خواهد افغانستان را همواره ضعیف نگه دارد تا به منافع خود دست یابد، به اعتقاد ما باید در افغانستان جلوی اهداف غربی‌ها در منطقه را گرفت و وضعیت مردم افغانستان از این مشکلات بهبود یابد.

ترقی خاطرنشان کرد: شرایط افغانستان شرایط پیچیده‌ای است و مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به مسائل و مشکلات مردم افغانستان دارند و مردم ایران و افغانستان همواره در کنار هم بوده اند و مردم افغانستان مثل برادران و خواهران ایرانی هستند.

وی ضمن حمایت و تشکر از مخالفت حزب رفاه ملی با پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا اظهار داشت: لازم است احزاب دو کشور در آینده تعاملات بیشتری داشته و اهداف مشترکی را در اتحادیه احزاب سیاسی آسیا و احزاب اسلامی جهان دنبال کنند.