الحاق داک 2 هزار تنی به نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی
 فرمانده منطقه چهارم امام رضا (ع) نیروی دریایی ارتش صبح امروز در جریان الحاق داک دو هزار تنی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر اظهار کرد: داک مذکور توسط صنایع دریایی شهید تمجیدی ساخته شده است.

دریادار افشین رضایی حداد، الحاق داک دو هزار تنی «حوض شناور تعمیراتی» به نیروی دریایی ارتش در ساخت کشتی‌ها را موثر عنوان کرد و افزود: صاحبان کشتی‌های تجاری می‌توانند از شرایط ایجاد شده استفاده کنند.

وی با اشاره به تجهیزات به‌کار گرفته شده در نیروی دریایی ارتش، بیان کرد: وابستگی نیروی دریایی به تجهیزات مدرن بسیار بالا است.

فرمانده ارشد آجا در گیلان، تجهیزات نیروی دریایی را مجهز به علم روز خواند و تصریح کرد: تجهیزات نیروی دریایی ارتش بر مبنای نیاز و رابطه مستقیم با دانشگاه‌ها طراحی و ساخته می‌شود.

رضایی‌حداد، حرکت نیروی دریایی ارتش را بر مرز دانش روز عنوان کرد و گفت: مشکلی در ساخت تجهیزات دریایی نداریم و توانمندی تجهیزات ساخته شده داخلی به حدی بالاست که دیگر کشورها درخواست استفاده از آن را دارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرت دفاع از خود را دارد، اضافه کرد: قبل از اینکه کشوری بخواهد به ما نزدیک شود توان دفاع از خود علیه کشور متجاوز را داریم.

فرمانده ناوگان شمال کشور، بازدارندگی دفاعی را از توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواند و یادآور شد: ایران اسلامی در دفاع بسیار توانمند است.

رضایی‌حداد با اشاره به اینکه به شعار «خزر دریای صلح و دوستی» پایبند هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون با تمام کشورهای حاشیه دریای خزر مراوده داریم.

حوض شناور «گیلان 2000» با طول 110 متر، عرض 22 متر و ارتفاع 11 متر برای شناورهای تا دو هزار تنی به منظور آبگیری و به آب‌اندازی استفاده می‌شود.

داک مذکور ساخت تولید داخلی بوده و در صنایع دریایی شهید تمجیدی بندرانزلی ساخته شده است.