نامه کمیسیون امنیت ملی به ظریف

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نامه این کمیسیون به وزیر خارجه برای ارائه گزارش روند اجرای برجام به نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با ارسال نامه‌ای به آقای ظریف وزیر امور خارجه، از وی خواسته‌‌اند که طبق قانون مصوبه مجلس، گزارش روند اجرای برجام را به مجلس ارائه کند.

وی افزود: نامه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به وزیر خارجه پیرامون ارائه گزارش از روند اجرای برجام از سوی نایب رئیس کمیسیون به آقای ظریف ارسال شده که اعضای کمیسیون در این نامه گذشتن زمان 3 ماهه ارائه گزارش از روند اجرای برجام را به وزیر خارجه یادآوری کرده‌اند.

 طبق مصوبه مجلس شورای دولت موظف شده است که هر 3 ماه یک بار گزارشی از روند اجرای برجام را به اعضای کمیسیون امنیت و نمایندگان مجلس ارائه کند . با توجه به آغاز اجرای برجام از تاریخ 26 دی‌ماه سال گذشته، بنابراین دولت می‌بایست گزارش 3 ماهه اجرای آن را در روز 26 فروردین امسال به اعضای کمیسیون امنیت ارائه می کرد، که تاکنون این کار به هر دلیل از سوی وزارت خارجه صورت نگرفته است.

همچنین سیدحسین نقوی‌حسینی یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگویی گفته که با اینکه گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام باید 26 فروردین به مجلس ارائه می‌شد، اما هنوز این گزارش ارائه نشده است.