بازتاب رونمایی از سامانه اس ۳۰۰ در رسانه‌های خارجی

 رسانه‌ها و مطبوعات خارجی رونمایی از سامانه ضدموشکی اس ۳۰۰ را در رژه روز یکشنبه (۲۹ فروردین) ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازتاب دادند. 

 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: در مراسم رژه نظامی که روز شنبه در جنوب تهران برگزار شد بخشی از تجهیزات سامانه ضدموشکی اس-۳۰۰ روسیه به نمایش گذاشته شد. 

 

فرانس پرس در ادامه نوشت رسانه‌های ایران با پوشش خبری این مراسم که به مناسبت «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» برگزار شده بود، چند موشک و رادار مربوط به سامانه ضدموشکی اس-۳۰۰ روسیه را که در این مراسم به نمایش گذاشته شده بود، به تصویر کشیدند. 

 

در ادامه این گزارش آمده است: آمریکا و اسرائیل از روسیه به علت امضای این قرارداد با ایران انتقاد می‌کنند. ایران با داشتن سامانه ضدموشکی اس-۳۰۰ می‌تواند دفاع ضدهوایی خود را در برابر هر گونه حمله احتمالی به ویژه بر ضد تاسیسات هسته‌ای خود تقویت کند. 

 

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: ایران سامانه پدافند موشکی اس ۳۰۰ را در رژه نظامی روز ارتش این کشور در تهران به نمایش گذاشت.

 

بازتاب رونمایی از سامانه ضد موشکی اس ۳۰۰ در رسانه‌های خارجی

 

پایگاه اماراتی «ارم نیوز» نیز در گزارشی نوشت: ارتش ایران در رژه‌ای که به مناسبت روز ارتش برگزار شد، از سامانه ضد موشکی اس-۳۰۰ روسیه با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور، وزیر دفاع و افسران ارشد نظامی رونمایی کرد. 

 

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در گزارشی با عنوان «ایران از انواع سامانه اس- ۳۰۰ به مناسبت روز ارتش رونمایی کرد» نوشت: در رژه نظامی بزرگی، که امروز یکشنبه در تهران برگزار شد، سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰، که جمهوری اسلامی ایران از روسیه دریافت کرده بود، رونمایی شد.