ایران به اشغالگری جزایر سه گانه اماراتی پایان دهد!

پارلمان عربی روز گذشته در پایان کار جلسه چهارم خود که در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد، با تکرار ادعاهای واهی گذشته، مداخلات مستقیم ایران و غیر مستقیم حزب الله لبنان را در امور کشورهای عربی محکوم کرد و حزب الله را گروهی تروریستی خواند.

 

"احمد بن محمد جروان،" رئیس پارلمان عربی ادعا کرد: حزب الله، حزبی تروریستی است. اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی این مسأله را به توجه به مداخلات منفی این گروه در بسیاری از امور کشورهای منطقه تصویب کرده است.

 

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ما امیدواریم بطور کلی حزب الله سلاحش را علیه اسرائیل نشانه گرفته و یک نوع هماهنگی در حمایت از امنیت ملی عربی شکل بگیرد.

 

جروان همچنین در ادامه ادعاهای واهی خود از ایران خواست از مداخله در امور کشورهای عربی دست بکشد و به اصل حسن همجواری پایبند بماند. وی مدعی شد ایران باید به اشغالگری اش پایان دهد و در خصوص جزایر اماراتی اشغالی ! (تنب کوچک، تنب بزرگ و بوموسا) یا حاضر به مذاکره مستقیم شود و یا در دادگاه بین المللی کیفری (در لاهه) حضور یابد.

 

از سوی دیگر، پارلمان عربی از نامزدی "مروان برغوثی" برای کسب نامزدی نوبل حمایت کرد. مروان برغوثی از سیاستمداران و فرماندهان نظامی فلسطینی عضو جنبش فتح است که از سال 2002 به اتهام قتل 4 صهیونیست و یک یونانی در زندان به سر می برد.

 

11 مارس (21 اسفند 94) شورای وزرای خارجه کشورهای عربی در پایان نشست خود در مقر اتحادیه عرب در قاهره حزب الله را "سازمانی تروریستی" قلمداد کرد. دو ماه پیش از آن نیز وزرای کشور دولتهای عربی در پایان نشست شان در تونس حزب الله لبنان را گروهی تروریستی توصیف کردند.