نیروهای آموزش دیده برای استفاده از اس 300 را در اختیار داریم
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بومی کردن و طراحی موشک های کوتاه برد، میان برد و بلند برد ما از زمانی آغاز شد که قراردادی میان ایران و روسیه در خصوص تحویل سامانه دفاعی اس 300 بسته شد اما روس ها تحویل این سامانه به ایران را تا امروز به تعویق انداختند.

 

وی ادامه داد: یقینا اگر مدتی دیگر زمان می گذشت و این سامانه ها به ایران تحویل داده نمی شد، متخصصان ما به توانایی ساخت این سامانه دست پیدا می کردند اما از آنجا که در مباحث دفاعی زمان برای ما بسیار مهم است، سامانه اس 300 را از روسیه تحویل گرفتیم. 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نیاز ایران به سامانه دفاعی اس 300 گفت: در واگذاری اس 300 به ایران عامل "زمان" برای ما بسیار مهم بود و نکته مهم آن است که این سیستم پدافندی بردبلند با چندین هدف در اختیار ما قرار داده شد.

 

کوثری در پایان با بیان اینکه نیروهای آموزش دیده برای استفاده از سامانه اس 300 را در ایران در اختیار داریم، عنوان کرد: سامانه دفاعی اس 300 را باید هرچه سریعتر در مکانهای مورد نظر جهت پوشش دادن به مناطق حساس و حیاتی کشورمان از زمین تا آسمان بکارگیری کنیم تا هر کسی که خواست کوچکترین تحرک و تعرضی را نسبت به ما انجام دهد از این سامانه دفاعی به بهترین نحو ممکن در برابر وی استفاده شود.