ایران رشوه‌های جدید می‌خواهد!/اوباما اجابت می‌کند
روزنامه نیویورک پست—نزدیک به جمهوریخواهان تندرو—در مطلبی نوشت: اوباما تا چه اندازه در حمایت از توافق هسته‌ای ایران پیش خواهد رفت؟ توافقی که وی آن را مهمترین میراث خود می‌داند.
 
به ادعای نگارنده این مطلب، تهران به وضوح تهدید می‌کند در صورتی که به سامانه مالی آمریکا دسترسی پیدا نکند، از ادامه روند اجرای توافق امتناع خواهد کرد. «ولی‌الله سیف،» رئیس بانک مرکزی ایران، جمعه گذشته اعلام کرد واشینگتن به تعهدات خود در خصوص برجام عمل نمی‌کند؛ زیرا «ما همچنان قادر نیستیم از پول‌های بلوکه‌شده خود در خارج از کشور استفاده کنیم. در چنین شرایطی این توافق با شکست مواجه خواهد شد.»
 
به ادعای این مطلب، اما نباید انتظار داشت دولت اوباما حتی به بلوف‌های ایران پاسخ دهد. در واقع وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای به فرماندارهای 50 ایالت، از آن‌ها درخواست کرد درباره تحریم‌های ایالت خود علیه ایران تجدیدنظر کنند. این در حالی است که بیشتر این تحریم‌ها در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران نیست و به دلیل حمایت ایران از تروریسم، برنامه موشکی این کشور و غیره وضع شده است.
 
در ادامه این مطلب ادعا شده است: «گروه ویژه اقدام مالی،» نهادی جهانی که با با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم مبارزه می‌کند، به تازگی اعلام کرد به طور خاص نگران حمایت مالی مداوم ایران از تروریسم بین‌المللی است. این نهاد از همه اعضای خود خواست اقداماتی مؤثر برای محافظت از بخش‌های مالی خود در مقابل خطراتی که ایران عامل ایجاد آن است، به کار  ببندند.
در مقابل دولت اوباما در جهت مخالف حرکت می‌کند و در نظر دارد امکان انجام مبادلات مالی به دلار آمریکا از طریق یک مرکز تهاتری در هنگ‌کنگ را برای تهران فراهم کند. 
 
در انتهای این مطلب، نگارنده در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: یکی از دلایلی که این توافق بد هرگز به عنوان یک معاهده به کنگره تحویل داده نشد این بود که اوباما هر زمانی بتواند مفاد آن را برای جلب رضایت تهران تغییر دهد. آن طور که به نظر می‌رسد این روند تا زمانی که ایران به هر آن چه می‌خواهد دست پیدا کند، ادامه خواهد یافت.