رایزنی نماینده اوباما در امور برجام با ظریف

«استفان مول»، نماینده «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا در امور اجرای «برجام» می‌گوید همراه با «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به نیویورک پرواز خواهد کرد.

«استفان مول» با انتشار عکس زیر در شناسه کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «در حال پرواز با جان کری برای دیدار با وزیر خارجه ایران ظریف، درباره موضوع اجرای برجام.» 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در مراسم امضای موافقتنامه تغییرات آب و هوایی بامداد امروز سه‌شنبه به همراه سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونانش و همچنین حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه وارد نیویورک شد، قرار است ساعت یک و نیم بعداز ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی و 22 به وقت تهران در نیویورک با جان کری همتای آمریکایی دیدار و در خصوص برجام به رایزنی بپردازد.

آنگونه که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است در این نشست دو طرف در خصوص اجرای برجام و موضوعات منطقه‌ای شامل راه حل سیاسی حل بحران سوریه گفت‌وگو می‌کنند. این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش از انجام این سفر عنوان کرد که دو طرف در خصوص اجرای برجام به گفت‌و‌گو خواهند پرداخت.