روایت رفیق دوست از بودجه جنگ تحمیلی

وزیر وقت سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امام ایران را اسلامی کرد و امروز این قدرت به مقام معظم رهبری منتقل شده است، گفت:رهبر فرزانه انقلاب، دنیای اسلام را اسلامی کردند لذا هر ندایی در کشور غیر از اطاعت از ولی امر ندای باطل است.

 

 سردار محسن رفیق‌دوست در یادواره موضوعی شهدا تحت عنوان «کمک‌های مردمی و دفاع مقدس» با محوریت شهید آیت‌الله احسانبخش که در سالن اجتماعات مصلای رشت برگزار شد، امام خمینی(ره) را منشاء همه خوبی‌ها، پیروزی‌ها و احیای مجدد اسلام دانست و اظهار کرد: به اذعان دولتمردان انگلیسی، حاکمیت قرآن بر مسلمانان مانع از نفوذ به کشورهای اسلامی است.

 

وی خارج کردن قرآن از مدار زندگی مسلمانان را سیاست استعمار پیر دانست و افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی با آن اندیشه و افکار بزرگ هدیه خداوند به ملت ایران بود. اسلامی کردن ایران، اسلامی کردن کشورهای مسلمان و جهانی کردن اسلام سه برنامه امام(ره) قبل از آغاز نهضت بود که منجر به پیروزی انقلاب است.

 

وزیر وقت سپاه با اشاره به شکل‌گیری گروهک‌های ضدانقلاب از همان روزهای نخست پیروزی، اظهار کرد: امام راحل مشارکت همه مردم را مبنای حرکت خود قرار داد و معتقد بود برای اسلامی کردن ایران همه مردم باید حضور داشته باشند لذا به فرمان ایشان تشکیلاتی به نام «هیئت‌های موتلفه» ایجاد شد که در پایین‌ترین رده‌های اجتماعی نفوذ و مردم را با خودش همراه کرد.

 

سردار رفیق‌دوست با بیان اینکه امام اعتقادی به حرکت‌های مسلحانه برای مبارزه در راه خدا و نابودی رژیم طاغوت نداشت، عنوان کرد: باور امام این بود که ملت باید برای نجات خود بیدار شود لذا وقتی زمان را مناسب دید، حرکت را آغاز کرد که منجر به اخراجش از عراق و رفتن به پاریس و هدایت نهضت انقلاب شد. امام با سرمایه مردم انقلاب را پیروز و ایران را اسلامی کرد.

 

وی انقلاب ایران را به معنای واقعی کلمه «انقلاب» دانست و عنوان کرد: انقلاب‌های زیادی در جهان رخ داده است اما هیچکدام ماهیت دینی نداشتند. هنر انقلاب اکتبر شوروی این بود که نیمی از جهان را بی‌خدا کرده بود. با این حال پیروزی انقلاب اسلامی مقدمه فروپاشی شوروی شد.

 

سردار رفیق‌دوست با اشاره به اتحاد دنیا علیه انقلاب گفت:در جنگ هشت‌ساله، از 33 کشور جهان غنیمت گرفتیم و اسرای جنگ از 11 ملیت بودند لذا کار خدا بود که همه توطئه‌ها علیه انقلاب الهی اسلامی ایران خنثی شد.

 

وی کمک‌های همه‌جانبه مردمی به جبهه‌ها را عامل پیروزی دانست و گفت: وقتی شر بنی‌صدر از فرماندهی ارتش کم شد، قدرت سپاه پاسداران در میدان جنگ تجلی یافت. کمک‌های مردمی نیز صحنه جنگ را به نفع ایران تغییر داد. تمامی لشکرهای سپاه در استان‌ها غیر از مسائل نظامی، توسط مردم تجهیز می‌شد. در این میان، استان گیلان با فرماندهی آیت‌الله احسانبخش بیشترین کمک‌ها را داشت.

 

وی حسن خلق و همت در کار را ویژگی شهید احسانبخش دانست و بیان کرد: حرکت 1500 کامیون کمک‌های مردمی از گیلان با چنین کمیت و کیفیتی، منجر به تشویق سایر استان‌ها شد. کل بودجه دوران جنگ حدود 40 میلیارد تومان بود و لذا اگر کمک‌های مردم نبود، هرگز موفق نمی‌شدیم.

 

سردار رفیق‌دوست با بیان اینکه امروز مدرن‌ترین، پیشرفته‌ترین، به حق‌ترین و عقلانی‌ترین حکومت در دنیا حکومت ایران است، خاطرنشان کرد: امام با درایت و هوشیاری کامل و درس گرفتن از تاریخ، بنای انقلاب را بر سه رکن رهبری ولی‌فقیه، قانون اسلام و مردم گذاشت لذا انقلاب ایران با کمترین صدمه و آسیب به پیروزی رسید.

 

وی با اشاره به شکوفایی انقلاب در عصر نابودی سایر انقلاب‌ها، عنوان کرد: امام ایران را اسلامی کرد و امروز این قدرت به مقام معظم رهبری منتقل شده است. رهبر فرزانه انقلاب، دنیای اسلام را اسلامی کردند لذا هر ندایی در کشور غیر از اطاعت از ولی امر ندای باطل است. نیروی مقدس سپاه پاسداران نیز تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) در خط ولایت بافی خواهد ماند.