واکنش کمیسیون امنیت به حکم دادگاه آمریکا درباره ایران

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حکم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر پرداخت 2 میلیارد دلار غرامت به خانواده‌های آمریکاییان کشته شده در حملات سال 1983 از دارایی‌های بلوکه شده ایران، اظهار داشت: حکم برداشت غیرقانونی از دارایی‌ها، سرقت از منابع بلوکه شده ایران است.

وی با بیان اینکه حکم صادره خلاف روح حاکم بر برجام است، ادامه داد: انتظار ما این بود پس از اجرایی شدن برجام دارایی‌های بلوکه شده کشورمان آزاد شود نه اینکه به سرقت برود.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: این اقدام آمریکایی‌ها باید از سوی تیم هیات اجرایی برجام، مسئولان وزارت امورخارجه و بانک مرکزی در مراجع قضایی بین‌المللی پیگیری شود.

جوکار با تاکید براینکه مسئولان باید در مراجع قضایی بین‌المللی پیگیر حقوق ملت ایران باشند، افزود: آمریکایی‌ها با یک ادعای دروغین دیگر مبنی بر دست داشتن ایران در حملات سال 1983 سعی دارند از اموال بلوکه ایران برداشت کنند که این سرقت، چپاول و غارت دارایی‌های مردم ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این اقدام آمریکایی‌ها قطعا در کمیسیون مطرح می شود، گفت: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود و دایرشدن کمیسیون‌های تخصصی مجلس حکم غیرقانونی آمریکایی‌‌ها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح  و بررسی می‌شود.