پیامک روحانی به اوباما پس از حکم ۲ میلیارد دلاری+تصاویر

نقض‌عهد متعدد آمریکا در اجرای برجام و اقدام اخیر آنها مبنی بر دست‌درازی به اموال ملت ایران به بهانه پرداخت غرامت حادثه سال 1983 واکنش‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

زیاده‌خواهی، بدعهدی و عدم پایبندی آمریکا به توافقات به عنوان موضوع روز همواره مورد توجه کاربران ایرانی قرار داشت و مطالب طنز، عکس و پوسترهای مختلفی در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده می‌شود که در ادامه بخشی از واکنش‌های طنز مردم در مقابل دزدی 2 میلیارد دلاری آمریکا از دسترنج ملت ایران را از نظر می‌گذرانیم:

*اینطور که آمریکا داره بعد از برجام، دلارهای ایران رو به بهانه‌های مختلف و به اسم غرامت، غارت می‌کنه، هیچ بعید نیست دو روز دیگه به‌خاطر تعدد استفاده نوه جان کری از پوشک هم از ایران 3 میلیارد دلار غرامت بگیرن! بالاخره هر چقدر 11 سپتامبر و ماجرای لبنان به ایران ربط نداره، نوه جان کری که ربط داره! باباش ایرانیه!

 

*پیامک روحانی به اوباما پس از حکم 2 میلیارد دلاری دیوان عالی آمریکا علیه ایران: «شما جیب ما رو نزن، رفع تحریم‌ها پیش‌کش!»

 

*در انتظار اثرات مثبت پسابرجام

 

* دستاورد بزرگ از سفر آمریکا! «هیچ منهای 2 میلیارد دلار»

 

 

*میگن گوام هم به خاطر 19 گل خورده، خواستار دریافت غرامت از اموال ایران در آمریکا شده‌! مالدیو گفته منم میخوام؛ مولداوی گفته یا من بازی یا بازی خراب!

 

دبه‌های آمریکایی؛ موضوعی که پیش از این نیز از کاربران ایرانی در مقابل بدعهدی‌های مکرر آمریکایی‌ها مطرح کرده‌ بودند باردیگر مورد توجه‌ قرار گرفت.

 

  1. طی حکمی از سوی دیوان عالی آمریکا حدود 2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران باید به خانواده‌های قربانیان آمریکایی که در بمب‌گذاری سال 1983 در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت و دیگر حملات منسوب به ایران کشته شدند، پرداخت شود.