خواب کمیسیون کشاورزی مجلس و دفن و فاسد شدن محصولات کشاورزی

گروه سیاسی- آذر ماه سال گذشته بود که مسئولان  تعاون روستایی استان فارس بیش از هزار و 700 تن سیب زمینی را آنهم به بهانه تنظیم بازار دفن و امحاء کردند.

به گزارش افکارنیوز،اما در آن موقع این موضوع به تذکر چند نماینده در صحن مجلس و درج چند خبر در رسانه ها و انتقاد از این اقدام ختم شد. موضوع فیصله یافت.

اما آخرین روز فروردین امسال مجددا خبری در همین راستا منتشر شد. ولی این بار نه از سیب زمینی خبری بود و نه از دفن و امحاء. بلکه از فاسد شدن حدود 10 هزار تن پرتغال ذخیره شده شب عید به ارزش 20 میلیارد تومان.

خبر این بود: «در پی فاسد شدن پرتقال های ذخیره شده، صبح دوشنبه سی ام فروردین با تفکیک پرتقال های سالم از فاسد شده توسط عمده فروشان میدان مرکزی میوه تره‌بار تهران، پرتقال های سالم روانه بازار شد».

گرچه در زمان اعلام این خبر مجلس تعطیل بوده و جلسه نداشته اما فاسد شدن این پرتقالها اولا نشان از بی تدبیری مسئولین دولتی و همچنین کوتاهی کمیسیون کشاورزی مجلس در انجام وظایف نظارتی است.

اگر نمایندگان و بخصوص کمیسیون کشاورزی مجلس در آذر سال گذشته به سادگی از کنار موضوع سیب زمینی نمی گذشتند شاید امروز شاهد تکرار این سوء مدیریت نبودیم.

برخی از نمایندگان مجلس در مصاحبه هایی از فاسد شدن این میوه ها را نشان از بی تدبیری مسئولان امر دانسته و خواستار ورود کمیسیون کشاورزی مجلس در این زمینه شدند.

در همین زمینه یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار افکارنیوز گفت: ظاهرا اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در خواب هستند و اینگونه سوء مدیریت ها را نمی بینند.

وی افزود: وقتی کمیسیون کشاورزی در این موقع حساس واکنشی نشان نمی دهد، پس کی می خواهد کاری برای ملت و مملکت بکند.

اما کمیسیون کشاورزی مجلس تا کنون نه واکنشی نشان داده و نه برنامه ای برای نظارت بر اینگونه اقدامات دولت.

مجلس نهم تا ششم خرداد رسمیت دارد و بعد از آن مجلس دهم آغاز بکار می کند.

ضرورت دارد مجلس دهم ضعف های مجلس نهم را شناسایی و با برنامه ریزی جلوی اینگونه ضرر و زیان به بیت المال را بگیرد.