غارت اموال ایران بستری برای تحمیل برجام‌های 2 و 3 به ایران است

پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان اظهار داشت: هر مقدار به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم، شاهد  اقداماتی چون برداشت دومیلیارد دلاری از اموال بلوکه شده ایران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اظهارات آقای سیف نیز در آمریکا کمک به دموکرات‌ها بود، گفت: دموکرات‌ها می‌توانند در مسائل تبلیغاتی خود،این را مطرح کنند که رئیس‌کل بانک مرکزی ایران اعلام کرده از برجام هیچ منفعت اقتصادی برای ایران حاصل نشده است؛ این صحبت‌های سیف، این امکان را به دموکرات‌ها در انتخابات داد که بگویند ما همه چیز را از ایران گرفتیم و چیزی به ایران ندادیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان در تشریح دلیل محکوم‌کردن واهی آمریکا علیه ایران به بمبگذاری در بیروت گفت: آنها می‌خواهند طوری القا کنند که لبنان تحت‌الحمایه ایران است واز این طریق، ایران را پاسخگوی تمام اتفاقاتی معرفی کنند که در لبنان رخ می‌دهد.

وی در همین راستا با بیان اینکه دادگاه‌های یک‌طرفه آمریکا بعد از برجام این امکان را دارند که مبالغ نجومی را از حساب‌های مسدودشده ایران برداشت کنند، گفت: آمریکایی‌ها درآینده در مورد کشورهایی چون عراق، سوریه و یمن نیز این بازی را انجام خواهند تا ضمن غارت اموال بلوکه‌شده ایران، بستری برای برجام‌های 2 و 3 مهیا کنند تا ایران مجبور به مذاکره برای اعطای امتیازهای بیشتر شود.

سروری با انتقاد از عدم اتخاذ موضع آشکار توسط مقامات دولتی در قبال سیاست‌های آمریکا تصریح کرد: امیدواریم توافقی بین مذاکره‌کننده ایران و آمریکا نشده باشد که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به آنها کمک شود و آمریکایی‌ها نیز دولت را در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران یاری کنند.

وی با بیان اینکه محرمانه‌کردن تمام مسائل توسط دولت موجبات ایجاد ابهامات و سوالات زیادی را فراهم می‌کند اظهار داشت: وقتی آقای ظریف مقابل خبرنگاران حاضر می‌شود، برجام  را موضوع مذاکره با جان کری معرفی می‌کند و در همین حین دادگاه‌های آمریکا شروع به جریمه جمهوری اسلامی می‌کنند که اقدامی خلاف برجام است.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پایان با طرح این سوال که این چه مذاکره‌ای است که صرفا به نفع آمریکا رقم می‌خورد؟، گفت: با بررسی اوضاع کنونی به این نتیجه می‌رسیم که عطای مذاکره را به لقایش ببخشیم و به آقای ظریف بگوییم لطفا مذاکره نکنید و هزینه‌های جمهوری اسلامی را افزایش ندهید.