سندرز: هرکاری می کنم تا ترامپ رئیس جمهور نشود

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک مصاحبه به سوالات یک رسانه‌ آمریکایی درباره انتخابات 2016 پاسخ داد.

«برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و رقیب هیلاری کلینتون با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه ان‌بی‌سی مصاحبه‌ای ترتیب داد.

او که بارها مخالفتش را با مواضع دونالد ترامپ اعلام کرده، در پاسخ به سوالی درباره نامزد پیشتاز جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ گفت که «هر کاری که بتوانم انجام می‌دهم تا مطمئن شوم ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب نشود».

سندرز همچنین تاکید کرد آنچه او و هیلاری کلینتون را متحد می‌کند، این اعتقاد است که ریاست جمهوری «دونالد ترامپ فاجعه خواهد بود».

رقیب کلینتون با اشاره به نتایج اخیر رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها که با شکست او همراه شد، تاکید کرد که او به این دلیل که «افراد فقیر در آمریکا رای نمی‌دهند»، شکست خورده است.

سندرز همچنین با تشکر از حمایت‌ها و تلاش‌های جوانان آمریکایی حامی او در انتخابات تاکید کرد اگر هم در انتها او نتواند به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها شود، به جوانان «بسیار افتخار» می‌کند.

سناتور آمریکایی که خود را سوسیالیست دموکرات می‌خواند، به موضوع همه‌پرسی درباره جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره کرد.

سندرز گفت: «اتحادیه اروپا یک نهاد و سازمان بسیار بسیار مهمی است اما در نهایت این مردم بریتانیا هستند که باید تصمیم خودشان را (درباره خروج و یا باقی ماندن در اتحادیه اروپا) اتخاذ کنند».