فکر و نقشه از افراطیون /بیگاری با نمایندگان اصلاح طلب!

نشریه صدا در یادداشتی تصریح کرد، فراکسیون امید (اصلاحات) با چالش‌هایی روبرو خواهد بود. اصلاح طلبان چه در تهران و چه در شهرستان از چهره‌های گمنام و ناشناخته یارگیری کردند و افراد غیرمشهور از لیست امید به مجلس رفته‌اند که اغلب دارای سابقه نمایندگی مجلس نیستند مثلا از لیست تهران - اگرچه همه افراد این لیست وارد مجلس شدند- حدود 10 نفر در گذشته نماینده مجلس بوده‌اند و دو سوم بقیه، برای اولین بار گام در پارلمان می‌گذارند. غیر از تهران، از شهرهای بزرگ و کوچک سراسر کشور، اصلاح‌طلبانی به مجلس دهم راه یافته‌اند که سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه فعالیت‌های سیاسی و اجرایی خود دارند، اما در مجموع اصلاح‌طلبانی که تجربه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را با خود دارند، درمجلس دهم از عدد قابل‌توجهی برخوردار نیستند، به همین دلیل تازه‌واردین به مجلس آینده می‌توانند زمینه‌ای را فراهم کنند که تا اندازه‌ای چالش‌برانگیز باشد، چرا که اصولگرایان دارای تجربه نمایندگی در شهرستان‌ها، در مجلس دهم از عدد بیشتری برخوردارند.

هفته‌نامه کارگزارانی در عین حال خواستار ایجاد تقابل میان مجلس دهم و شورای نگهبان (به سیاق مجلس ششم) شده و می‌نویسد: امکان دارد لایحه‌ای از دولت وصول شود و یا طرحی از طرف نمایندگان ارائه گردد و پس از بحث و بررسی به تصویب برسانند، اما شورای نگهبان آن را رد نماید، در این صورت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و دیگر چهره‌های همسو، روی مصوبه مجلس پافشاری کنند و آن را برای تعیین نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام بفرستند. درمجلس ششم از این موارد زیاد پیش می‌آمد. اگرچه مجلس دهم با مجلس ششم تفاوت‌های زیادی دارد و نمی‌توان پنداشت که مثل هم عمل کنند، اما اگر اصلاح‌طلبان مجلس آینده با رفتار و کردار و بحث‌های تخصصی خود، فراکسیون‌های سیاسی و فرهنگی متمایل به دولت را به همراهی خود بطلبند، پیش‌بینی می‌شود که این اتفاق می‌افتد.

این نشریه همچنین از قول فائزه هاشمی نوشت: احزاب اطلاح‌طلب برای مجلس اتاق فکر تشکیل دهند.

یادآور می‌شود در مجلس ششم نیز افراطیون مدعی اصلاحات دارای یک حلقه مرکزی چند نفره بودند که ضمن خط گرفتن از گروهک‌های بیرون مجلس، ساختارشکنی و پیشبرد پروژه کودتای مخملین را دنبال می‌کردند. افتضاحات مجلس ششم به حدی است که روحانی (دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاکره‌کننده) در خاطرات خود از بازی مجلس ششم در زمین طرف مذاکره غربی و تبدیل شدن به ابزار چانه‌زنی غرب گلایه می‌کند.